سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلامت

درمان دیاستما

در اغلب موارد دیاستما هیچ مشکلی برای شخص ایجاد نمی کند بنابراین درمان پزشکی نیاز ندارد. اما اگر همراه با عفونت لثه یا سایر مشکلات دیگر باشد بهتر است با روش هایی مانند ارتودنسی دندان، جراحی و … اقدام به بستن فاصله بین دندان ها کرد. اگر مشکل پزشکی ندارید ممکن است صرفا به دلیل مسائل زیبایی شناختی بخواهید این فاصله ها را ببنید. مهم ترین روش های بستن این فواصل در ادامه توضیح داده شده اند.

درمان ارتودنسی دندان
بهترین متخصص ارتودنسی معمولاً دیاستما را با بریس درمان می کنند. بریس ها به دندان ها فشار می آورند و با گذشت زمان فاصله را کاهش می دهند. ممکن است حتی برای بستن فواصل کوتاه نیاز باشد که همه دندان ها را بریس بکشید زیرا ارتودنسی یک دندان یا دو دندان کافی نیست و همان یک یا دو دندان روی نظم و هماهنگی سایر دندان ها تاثیر می گذارند. مهمترین روش های ارتودنسی برای برطرف کردن فاصله بین دندان ها عبارتند از:

بریس دیمون
بریس لینگوال
ارتودنسی سرامیکی
بریس ثابت فلزی و معمولی
دستگاه های ارتودنسی فانکشنال
پلاک های ارتودنسی متحرک
روکش دندان، باندینگ، ونیر دندان
ارتودنسی دندان از بهترین و موثرترین روش های بستن اصولی فاصله بین دندان است اما با توجه به اینکه هزینه ارتودنسی همه دندان ها می تواند نسبتا بالا باشد شاید بخواهید با روش های دیگری مانند باندینگ دندان یا ونیر و باندینگ به صورت ظاهری فاصله ها را ببندید. اما دقت داشته باشید که تنها به شرطی می توانید روکش، باندینگ و یا لمینت دندان کنید که فاصله زیاد نباشد و دندان دچار پوسیدگی نشده باشد.

دندان مصنوعی، بریج و ایمپلنت دندان
اگر علت ایجاد دیاستما فقدان دندان یا دندان از دست رفتن دندان باشد شما می توانید برای بستن دندان ها ابتدا درمان ارتودنسی انجام دهید و سپس از یک روش جایگزین دندان مانند ایمپلنت دندان بهره مند شوید. ایمپلنت زیبایی، ماندگاری و استکام بسیار بالایی دارد و یکی از مهم ترین پروسه های احتمالی طراحی لبخند است.

عمل جراحی
اگر فاصله بین دندان ها به دلیل بزرگ شدن زائده فرنوم باشد شما باید با کمک عمل جراحی زائده را برداشته و سپس با کمک انواع ارتودنسی متحرک، ثابت، نامرئی  و یا روکش و لمینت کردن دندان آن را ببندید.

درمان بیماری لثه
اگر بیماری لثه و لق شدن دندان موجب ایجاد گپ بین دندان ها شده باشد شما باید اقدام به درمان بیماری های لثه کنید. جرم گیری دندان و روت پلنینگ می تواند با از بین بردن جرم و تارتار سفت شده روی دندان ها و زیر لثه، به درمان بیماری لثه کمک کند. مصرف آنتی بیوتیک ها و سایر داروهای موضعی یا خوراکی مشابه نیز می تواند به درمان بیماری لثه کمک کند.

بیشتر بخوانید : هزینه ارتودنسی