سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلامت

شیوه های ارتودنسی نوین

انتخاب شیوه های ارتودنسی معمولا نسبت به نظر متخصص وابسته است؛ اما ارتودنسی دیمون یکی از پیشرفته ترین و به روز ترین نوع ارتودنسی با داشتن براکت های کشویی قابلیت بسته و باز شدن و همینطور به دست آمدن نتایج سریع از محبوبیت بالایی در بین بیماران برخوردار است.

در این نوع از ارتودنسی فشار کمتری به دندان ها وارد می شود و اصطحکاک را به حداقل خود می رساند. این موضوع باعث می شود که بیمار در طول پروسه درمانی، درد کمتری را تحمل کند. به همین جهت رفت و آمد کمتری برای مراجعه به نزد متخصص ارتودنسی  نیاز است و در نهایت در هزینه و تعرفه ارتودنسی صرفه جویی بسیاری می شود.

امروزه این شیوه به عنوان یک درمان منحصر به فرد می‌تواند در بازه های زمانی کوتاه نتایج قابل ملاحظه‌ای در رفع مشکلات فک و دندان داشته باشد. بریس های ارتودنسی دیمون یک مکانیسم منحصر به فردی دارد؛ که باعث می شود نیرو های متراکم به حرکت دندان های در موقعیت های صحیح کمک کند و فشار وارده را به صورت متراکم پخش کند. روش درمان راحت تری را پیش روی بیمار قرار دهند.

مزایای ارتودنسی چیست

شکل لبخند را به طور قابل توجهی بهبود می یابد.

آرایش دندان ها را به طور طبیعی اصلاح می کند.

درمان تفاوت های دندانی.

درمان شکاف دندان ها، با چسباندن دوباره آنها به هم.

بهبود فرم فک و صورت، با چیدمان دندان ها روی هم؛ که منجر به منظم شدن دوباره لثه می شود.

درمان نیش زبان.

بیشتر بخوانید : ارتودنسی متحرک چیست ؟

معایب ارتودنسی دندان

در مورد ارتودنسی ثابت، التهاب لثه خفیف است.

بیشتر اوقات قیمت ارتودنسی کمی گزاف است.

قادر به مسواک زدن خوب دندان ها در حالی که بریس ها در دهان هستند نیست. این امر منجر به رسوب مواد غذایی در بین دندان ها می شود و باعث پوسیدگی می شود.

دوره طولانی درمان که گاهی منجر به بی حوصلگی و تلاش برای برداشتن بریس ها می شود.

سهل انگاری در تمیز کردن دندان ها در طول دوره ارتودنسی می تواند منجر به زردی دندان شود.

اگر ماهانه وضعیت خود را با پزشک به خوبی کنترل نکنید، این می تواند مشکلات زیادی را به دنبال داشته باشد؛ مانند افزایش دوره درمان و ظهور مشکلات جدید دندان.

منبع