سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلامت

علل گرایش بزرگسالان به ارتودنسی

قاعدتا  بزرگسالان ، ادراک بهتری از مقوله زیبایی دارند ؛ لذا افراد بزرگسالی که با هر گونه ناهنجاری فک و اختلال در نظم و ترتیب دندان ها روبرو هستند ، عموما تمایل زیادی به انجام ارتودنسی دارند.

به طوری که روزانه بر شمار بزرگسالانی که در جستجوی راهکاری موثر ، جهت رفع مشکلات دندانی و درمان ناهنجاری های فکی خود هستند ؛ افزوده می شود.

توجه داشته باشید که بی نظمی دندان ها یا ناهنجاری فک ، مشکلی است که از سنین کودکی با افراد همراه است که یا ریشه ژنتیکی و موروثی دارد یا این که طی پروسه رشد و به دنبال اختلال در فرآیند رشد رخ می دهد

بیشتر بخوانید :

به طور کلی از عوامل زیر می توان به عنوان عمده ترین و اصلی ترین ، علل گرایش به درمان ارتودنسی در بزرگسالان یاد کرد :

آگاهی نسبت به این مسئله که ماندگاری بیشتر دندان ها در دهان ، می تواند سلامت جسمی و در پی آن افزایش طول عمر را به دنبال داشته باشد.

افزایش سطح آگاهی افراد ، درباره سلامت دهان و دندان و نقش موثر آن بر سطح کیفی زندگی.

ورود دستگاه های ارتودنسی  مثل براکت های همرنگ دندان و کلیر الاینرها ( پلاک های نامرئی که روز به روز در حال تکامل بوده و اکثر مشکلات بی نظمی دندانی در بزرگسالان را اکنون می توان با این پلاک ها در مان کرد ) در حوزه ارتودنسی و در نتیجه کاهش میزان دیده شدن براکت ارتودنسی در دهان ؛ نیز از دیگر دلائل گرایش و علاقمندی بزرگسالان به انجام ارتودنسی می باشد.

منبع : مجله ارتودنسی دندان