سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلامت

ارتودنسی ثابت با سیستم دیمون

در این مقاله یک نمونه ارتودنسی ثابت عالی که با سیستم دیمون و با کشیدن دندان انجام شده است را خواهید دید.

ارتودنسی ثابت عالی یعنی چه؟

ارتودنسی ثابت زمانی می تواند عالی به حساب آید که متخصص ارتودنسی توانسته باشد به حداکثر نتایج مورد نظر رسیده باشد و بهترین درمان ممکن را اریه داده باشد.

سیستم دیمون چیست؟

سیستم دیمون مجموعه ای از وسایل خاص ( براکت های سلف لیگیت مخصوص؛ سیم های خاص و …) است که با تکنیک خاص یک دیمون ارتودنتیست به بیمار ارایه می شود. در مورد مزایای ارتودنسی با سیستم دیمون می توانید در این لینک مطالب بیشتر مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید :

آیا با سیستم دیمون می توان از کشیدن  دندان بی نیاز شد؟

یکی از مزایای سیستم دیمون نجات دادن بیمار از کشیدن دندان و ارایه ارتودنسی بدون کشیدن دندان است. اما گاهی حتی با سیستم دیمون هم بهتر است ارتودنسی با کشیدن دندان انجام شود تا سریعتر به نتیجه برسیم.

یک نمونه ارتودنسی ثابت عالی با سیستم دیمون:

در این بیمار ما توانستیم مشکلات متعدد بیمار شامل ناهنجاری کلاس II ، کرودینگ، دیپ بایت، کراس بایت، تنگی قوس بالا و … را با هم و در زمانی مناسب حل کنیم. درمان در حدود دو سال انجام شد که اگر بیمار کمی منظم تر بود و بیشتر در رعایت دستورات دقت می کرد می شد در حدود 1/5 سال هم به چنین نتیجه ای رسید

چه چیزی این باعث شده از نظر ما این نمونه ارتودنسی ثابت عالی و خاص باشد؟

در درجه اول باید بگوییم مشکلاتی که در طی درمان برای این بیمار پیش آمده بود باعث شده بود از رسیدن به یک نتیجه عالی ناامید شوید. درواقع به نظر می رسید این بیمار هم جز درمان هایی با نتایج کمتر از ایده آل قرار گیرد. اما بیمار توانست به مسیر مناسب درمان برگردد و با رعایت نکات طلایی برای رسیدن به نتیجه خوب از ارتودنسی ، امکان این درمان را ایجاد کند و برسیم به یک ارتودنسی ثابت عالی .

منبع : مجله ارتودنسی دندان