سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلامت

روشهای سفید کردن دندان

برای سفید کردن دندان‌ها و بلیچینگ دندان روش‌های مختلفی از جمله ژل‌های سفیدکننده قوی که فقط باید توسط پزشک حرفه‌ای مالیده شود و یا محصولات دارای دوز پایینی از ترکیبات سفیدکننده که می‌توانید در خانه از آنها استفاده کنید، وجود دارد. به طور کلی با استفاده از درمان‌های حرفه‌ای برای سفید کردن دندان می‌توان خیلی سریع‌تر به نتیجه رسید، اما در عین حال این روش‌ها هزینه بالاتری هم خواهد داشت.

سفید کردن دندان‌ها به روش حرفه‌ای

این روش شامل استفاده از ژل‌های سفیدکننده با غلظت بالا می‌باشد که حتماً باید توسط دندانپزشک تجویز شده باشد و به صورت بدون نسخه نمی‌توان آنها را تهیه کرد. زیرا در صورتی که در منزل از این ژل‌های قوی استفاده شود، می‌تواند برای فرد خطرناک باشد یا نتایج غیر قابل پیش‌بینی و  عوارض بلیچینگ دندان حاصل کند.

روش‌های سفید کردن دندان در مطب. دندانپزشک یک ژل مخصوص را بر روی دندان‌های شما می‌مالد و آن را حدود یک ساعت روی دندان‌ها نگه می‌دارد. همچنین ممکن است از یک منبع گرما یا نور (برای مثال سفید کردن دندان ها با لیزر) برای افزایش خاصیت سفید‌کنندگی این ژل‌ها همراه با آن استفاده شود. هزینه بلیچینگ دندان با لیزر نسبت به سایر روش های دیگر به نسبت بیشتر است.

روش‌های خانگی برای سفید کردن دندان. دندانپزشک یک سری قالب‌های مخصوص دندان به شما می‌دهد که از جنس پلاستیک نازک و انعطاف‌پذیر و به صورت سفارشی و اختصاصی برای شما ساخته شده است. شما این قالب‌ها را از ژل سفیدکننده پُر می‌کنید و آن را به مدت معینی که دندانپزشک برای شما تعیین کرده است، روی دندان‌ها می‌گذارید.

محصولات بدون نسخه (روش‌های خانگی) برای سفید کردن دندان. این محصولات حاوی غلظت‌های بسیار کمی از مواد سفیدکننده هستند، اما اگر در مدت طولانی و طبق دستور دندانپزشک استفاده شود، می‌تواند مؤثر واقع شود. در هنگام خرید محصولات سفیدکننده دندان دقت کنید که مهر تأییدیه ADA روی جعبه آن درج شده باشد. همچنین با دندانپزشک خود در مورد این محصول مشورت کنید و توصیه‌های او را بشنوید.

نوار چسب‌های سفیدکننده. این نوارها که شبیه به چسب‌های نواری شفاف است، بر روی دندان‌ها چسبانده می‌شود و حدود 30 دقیقه روی دندان باقی می‌ماند و بعد کنده می‌شود. این کار معمولاً دو بار در روز به مدت یک یا دو هفته انجام می‌شود.

سفید کردن با برس. در این روش، ژل‌های سفیدکننده با استفاده از یک برس کوچک مستقیماً بر روی سطح دندان مالیده می‌شود و گاهی از اوقات در طول شب بر روی دندان باقی می‌ماند.

آدامس‌های سفیدکننده. اگر شما قبلاً خیلی عادت به جویدن آدامس داشته‌اید، شاید این روش برایتان مناسب‌تر باشد و دوست داشته باشید که این نوع جدید از آدامس‌های سفیدکننده دندان را نیز امتحان کنید. برای آنکه این آدامس‌ها نتیجه بدهد، ممکن است لازم باشد که هر روز 8 تا از آنها را بجوید.

خمیر دندان‌های سفیدکننده. این خمیر دندان‌ها حاوی مواد شیمیایی مخصوص یا ترکیبات صیقل دهنده هستند که لکه‌ها و پلاک‌های باکتریایی را از روی دندان حذف می‌کند. اما بر خلاف سفیدکننده‌ها، هیچ تغییری در رنگ واقعی دندان ایجاد نمی‌کند.

منبع :