سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلامت

قیمت ارتودنسی لینگوال

متاسفانه به طور دقیق و واضح نمی توان یک قیمت ثابت را برای ارتودنسی لینگوال در نظر گرفته و اعلام نمود چرا که اولا شرایط هر بیمار با بیمار دیگر متفاوت است و نوع ناهنجاری به طور مستقیم بر قیمت نهایی یک درمان اثر می گذارد. ثانیا هر متخصص ارتودنسی دندان  دارای ساختار قیمت گذاری خاصی است که ممکن است در مقایسه با پزشکی دیگر، روند متفاوتی داشته باشد.

قیمت ارتودنسی لینگوال می تواند به شدت متفاوت باشد و عوامل زیادی در این تعیین قیمت اثرگذارند. در حالت کلی بیماران باید از این موضوع مطلع باشند که ارتودنسی لینگوال هزینه بیشتری در مقایسه با ارتودنسی ثابت توسط براکت های فلزی دارد. بی تردید درمان ارتودنسی یک سرمایه گذاری بزرگ است که در تمام طول زندگی یک فرد اثرات مثبت خود را به رخ می کشد.

دلایل بالا بودن قیمت ارتودنسی لینگوال

در ادامه به بیان برخی از عواملی که بر روی قیمت ارتودنسی لینگوال مستقیما اثر می گذارند و سبب بالا بودن هزینه آن خواهند شد، می پردازیم.

نوع و وسعت ناهنجاری دندان ها و فکین

هر چقدر که میزان ناهنجاری دندان ها وسیع تر باشد مسلما درمان ارتودنسی لینگوال پیچیده تر خواهد شد. گاهی اوقات مشکل بیمار تنها نامنظمی دندان است که از این درمان استفاده می کند اما در مواردی که ناهنجاری فک نیز وجود داشته باشد احتمالا درمان دشوارتر خواهد شد. در نتیجه نیازمند اینست که متخصص ارتودنسی زمان بیشتر و دقت بالاتری را صرف بیمار کند و این موضوع بر هزینه ارتودنسی لینگوال تأثیرگذار است.

 نقش هزینه مواد و تجهیزات بر قیمت ارتودنسی لینگوال

بر خلاف بسیاری از براکت های فلزی که در سطح باکال قرار می گیرد ، براکت های ارتودنسی لینگوال معمولا با استفاده از تکنولوژی خاص و منحصربفردی ساخته می شوند تا متناسب با دندان های بیمار باشند. به طور معمول برای ساخت این براکت ها از نرم افزار های رایانه ای مخصوص بهره گرفته خواهد شد. با توجه به اینکه این براکت ها از چه جنسی ساخته می شوند، می توانند هزینه های آزمایشگاهی بالایی را برای بیمار به همراه داشته باشند که در نهایت هزینه درمان او را افزایش خواهند داد. به طور کلی می توان اینطور نتیجه گرفت که ساخت براکت ها در ارتودنسی لینگوال در مقایسه با براکت های سنتی کاملا متفاوت و سفارشی می باشد.

بیشتر بخوانید :

کاهش میزان مراجعات بیمار به متخصص ارتودنسی

معمولا بیمارانی که از براکت های استاندارد استفاده می کنند ملاقات های بیشتر و با فواصل زمانی کمتری با متخصص ارتودنسی دارند. جالب است بدانید که در صورت بهره مندی از درمان ارتودنسی لینگوال این ملاقات ها بسیار کمتر خواهند شد، اما از طرفی طول درمان در ارتودنسی لینگوال بیشتر است و ممکن است از 18 ماه تا 36 ماه نیز به طول انجامد. تمام این موارد به خودی خود می تواند بر قیمت ارتودنسی لینگوال اثرگذار باشد.

کسب مهارت جهت نصب ارتودنسی لینگوال

متخصصان ارتودنسی پس از طی چندین سال دوره آموزشی ابتدا دندانپزشک عمومی خواهند شد و سپس باید دوره های تخصصی ارتودنسی را بگذراند تا بتوانند به عنوان یک متخصص ارتودنسی فعالیت کنند. نصب براکت ها در ارتودنسی لینگوال نیازمند مهارت و تخصص بالایی می باشد که هر ارتودنتیستی توان انجام آن را ندارد. فراگیری آموزش های لازم و کسب مهارت در این زمینه سبب می شود تا متخصصان ارتودنسی هزینه بالاتری از بابت این درمان دریافت کنند.

منبع : http://www.orthodoctor.ir/