سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلامت

مشکلات ارتودنسی بزرگسالان

ارتودنسی بزرگسالان نسبت به ارتودنسی کودکان دارای مشکلات بیشتری است. برای توضیح این مشکلات ابتدا باید به طور کامل با درمان ارتودنسی و فرآیندهای آن آشنا شد. درمان ارتودنسی برای اصلاح ناهنجاری های بایت یا مال اکلوژن به کار می رود. مال اکلوژن وضعیتی است که در آن دندان ها بسیار نا منظم و کج هستند. اصلاح این مشکلات می تواند منجر به لبخندی زیبا شوند، اما مهم تر از آن نتیجه درمان ارتودنسی رسیدن دهان و دندانی سالم تر است. به این دلیل که دندان های کج و نامنظم باعث می شوند که تمیز کردن دهان سخت تر و در نتیجه به پوسیدگی دندان، بیماری های لثه و حتی از دست رفتن دندان منجر شود.

بیشتر دندانپزشکان برای درمان مشکلات خفیف دندانپزشکی آموزش دیده اند. اگر دندانپزشک معتقد باشد که بیمار باید برای درمان به متخصص ارتودنسی مراجعه کند، حتما او را به متخصص مربوطه ارجاع می دهد.

ارتودنسی تخصص در حوزه دندانپزشکی است که به صورت رسمی “ارتودنسی و ارتوپدی صورت و دندان” نامیده می شود. هدف از ارتودنسی درمان مال اکلوژن یا ناهنجاری های دندان توسط ارتودنسی، روش های اصلاحی و دیگر دستگاه هایی است که برای مرتب کردن دندان ها و تصحیح مشکلات فک به کار می روند. یک متخصص ارتودنسی دندان ، دندانپزشکی است که در زمینه تشخیص، پیشگیری و درمان ناهنجاری های دهان و دندان تخصص دارد.

بیشتر بخوانید :

با وجود آنکه برنامه درمان برای هر فردی متفاوت است، بیشتر افراد به مدت یک تا سه سال بسته به وضعیت دندان ها از ارتودنسی استفاده می کنند. این مرحله با دوره استفاده از دستگاه نگهدارنده تکمیل می شود تا دندان ها در جایگاه جدید خود باقی بمانند. با وجود آنکه در دوران درمان کمی احساس ناراحتی طبیعی است، دستگاه های ارتودنسی امروزی راحت تر از گذشته هستند. مواد جدید فشاری آرام اما مداوم را برای جابه جایی به دندان ها وارد می کنند و معمولا نیاز به تنظیمات کمتری دارند.

بهداشت دهان و دندان خوب هنگام استفاده از ارتودنسی بسیار مهم است. مسواک زدن روزانه طبق توصیه دندانپزشک، نخ دندان کشیدن به طور روزانه و معاینه مرتب توسط دندانپزشک می تواند به سلامت دندان ها کمک کند.

منبع : https://www.orthodentist.ir/