سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلامت

ارتودنسی نامرئی چگونه انجام می شود؟

پس از اینکه متخصص ارتودنسی به طور دقیق نوع ناهنجاری را تشخیص می دهد با مطالعه بر روی تصاویر گرفته شده از شرایط دهان و دندان و رادیوگرافی که در ارتودنسی بسیار مهم می باشند، قادر است تا بهترین مدل مجازی سه بعدی را برای بیمار طراحی کند. در ابتدا متخصص ارتودنسی با توجه به ایده ای که از شرایط دهان و دندان بیمار دارد با کمک یک تیم تخصصی مدلی سه بعدی را تنظیم خواهد کرد.

نرم افزار های ویژه رایانه ای برنامه درمانی منحصربفردی را برای بیماران با توجه به جزئیات ویژگی هایی که دارند طراحی خواهد کرد که چگونه در طی هر هفته ای که از این ابزار استفاده می کنند ناهنجاری فک و دندان ها به طور کامل برطرف شود. بدین ترتیب این امکان نیز به بیمار داده می شود تا بتواند ناهنجاری های موجود را قبل از درمان و نتایج حاصل از ارتودنسی نامرئی را در پایان کار مشاهده نماید.

در ارتودنسی نامریی دندان از پلاک هایی شفاف استفاده می شود که به تدریج با ایجاد تغییرات حاصله در دندان ها به صورت هر دو یا سه هفته جایگزین می شوند. طی هر بار جابجایی ایجاد شده دندان ها در معرض یک حرکت و تغییر جدید می باشند. این حرکت بسیار لطیف و آرام است و برای بیمار آزار دهنده نمی باشد. این امر سبب می شود تا دندان ها به آهستگی به سمت تغییر نهایی مطلوب و مورد نظر حرکت نمایند.

طی این ایده دندان ها با وجود پلاک های نامرئی که aligner نامیده می شوند، به آرامی حرکت خواهند کرد و به پوزیشن اصلی و طبیعی خود برمی گردند. ارتودنسی نامرئی بر خلاف ارتودنسی ثابت طی یک مدل سفارشی و با بهره مندی از مدلی مناسب در اطراف دندان های فرد قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید :

در حالت عادی پلاک های نامرئی برای دو هفته استفاده خواهند شد و با توجه به حرکت دندان ها در هفته های آتی فرد از مجموعه دیگری از آن ها که جدید ساخته می شوند استفاده خواهد کرد. این موضوع به شدت ناهنجاری بستگی دارد.

ترتیب دهی و نظم دندان ها به طور مرتب توسط متخصص ارتودنسی مورد ارزیابی قرار می گیرد. بدین ترتیب او با توجهی که به پیشرفت و بهتر شدن وضعیت دندان های شما دارد می تواند در زمان مناسب بگوید که دندان ها به مرحله بعدی پلاک های نامرئی نیاز دارند.

منبع : https://www.orthotips.ir/