سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلامت

نظرات کلی در مورد درمان تومورهای مغز و نخاع

تومورهای نخاع و مغز اغلب برای درمان سخت هستند و نیاز به مراقبت هایی از تیمِ انواع پزشکان دارند. این تیم اغلب توسط یک جراح یا متخصص مغز و اعصاب خوب هدایت می شود، دکتری که از جراحی برای درمان تومورهای سیستم عصبی و مغز استفاده می کند. دیگر پزشکان تیم می توانند شامل موارد زیر باشند:

عصب شناس: پزشکی که بیماری های سیستم عصبی و مغز را تشخیص می دهد و ان ها را با دارو درمان می کند.

پوست شناس تابش: دکتری که از تابش و اشعه برای درمان سرطان استفاده می کند.

انکولوژیست دارویی: پزشکی که از شیمی درمانی و داروهای دیگر برای درمان سرطان ها استفاده می کند

متخصص غدد: پزشکی که بیماری ها را در غددی که هورمون ترشح می کنند درمان می کند.

خیلی از متخصصان ممکن است در درمان شما درگیر باشند، مانند دستیاران پزشکی، پرستاران، کمک پرستاران، روانشناسان، مددکاران، متخصصان توانبخشی، و دیگر متخصصان سلامت.

از انواع متعددی از درمان می توان برای تومورهای مغز و نخاع استفاده کرد، از قبیل:

  • جراحی
  • رادیو درمانی
  • شیمی درمانی
  • درمان هدفمند

انواع داروهای دیگر

بر اساس نوع تومور و دیگر عوامل، یک درمان و شاید بیش از یک درمان صورت گیرد. پزشکان درمان هر فرد را به طور فردی برنامه ریزی می کنند تا بهترین شانس درمان سرطان را در حالیکه اثرات جانبی را تا حد امکان کاهش می دهند ارائه دهند.

بررسی تمام گزینه های درمان و همچنین اثرات جانبی ان ها با تیم درمانی شما برای کمک به تصمیمی که بیشتر به درد نیازهای شما می خورد، مهم است. اگر مساله ای وجود دارد که شما نمی فهمید، بخواهید تا ان را توضیح دهند.

اگر زمان اجازه دهد، یک پیشنهاد دوم از طرف پزشکی که اشنا با نوع تومور شما است، عقیده ی خوبی است. این می تواند به شما اطلاعات بیشتری دهد و کمک کنید تا در مورد برنامه ی درمان خود که انتخاب می کنید احساس بهتری داشته باشد.

چند بخش بعدی انواع متفاوتی را از درمان هایی که برای تومورهای مغز و نخاع استفاده شده اند، نشان می دهد. این با توصیفی از معمول ترین روش های استفاده شده بر مبنای نوع تومور دنبال می شود