سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلامت

چرا مصرف پروتئین بعد از عمل لاغری مهم است؟

وقتی زیر تیغ شفابخش جراحی لاغری ( عمل اسلیو معده ، بای پس معده ، ساسی بای پس معدهو....)  میروید، تازه ماجرای شما با کاهش وزن و درمان چاقی شروع خواهد شد. شما باید بعد از عمل ورزش کنید و رژیم غذایی سالمی داشته باشید. در خصوص رژیم غذایی بعد از جراحی لاغری توصیه های زیادی وجود دارد که متخصص جراحی لاغری حتما قبل از عمل به شما خواهد گفت. یکی از مهمترین توصیه ها توضیح اهمیت پروتئین بعد از عمل لاغری و نحوه دریافت آن است. به خاطر اهمیت این موضوع میخواهیم در این مقاله درباره مصرف پروتئین بعد از عمل لاغری بپردازیم.

پروتئین در هر صورت مهم است، اما چرا؟

پروتئین یک ساختار و ساختمان مهم در اغلب بخش های مهم بدن است. پروتئین ها در سلول ها، ماهیچه ها، مو، پوست و خلاصه اغلب اندام ها و ساختمان های بدن وجود دارند. به همین دلیل دریافت روزانه پروتئین بخش مهمی از اهداف روزانه ما برای سالم ماندن است و حتما باید هر روز پروتئین دریافت کنیم. اگر به مقدار کافی پروتئین دریافت نکنید ، کم کم سرو کله انواع بیماری ها در بدن شما پیدا خواهد شد.

چرا بعد از عمل لاغری نیاز بیشتری به پروتئین دارید؟

بعد از عمل جراحی لاغری، میزان غذا و انواع غذاهایی که می توانید بخورید محدود خواهد شد. بنابراین باید در هر وعده تا آنجا که میتوان غذاهایی مصرف کرد که حاوی اغلب مواد مغذی مانند پروتئین باشند. زیرا اگر برای مثال غذایی بخورید که صرفا کالری دارد اما عاری از مواد مغذی است، شما دچار سوء جذب مواد مغذی خواهید شد. برای مثال اگر نوشابه  بخورید بعد از خوردن یک نوشابه سیر میشوید و دیگر جایی برای مواد غذایی حاوی پروتئین، ویتامین و مواد معدنی باقی نمیماند. با این روند به مرور زمان دچار سوء جذب و سوء تغذیه میشوید.

از همه مهمتر، برای اینکه بتوانید بعد از عمل علاوه  بر حفظ سلامتی سطح انرژی خود را بالا ببرید و دوره ریکاوری بهتری داشته باشید بهترین راه مصرف پروتئین بعد از عمل لاغری است.

مصرف پروتئین بعد از عمل لاغری از ریزش مو جلوگیری خواهد کرد

یکی از عوارض جزئی و کوتاه مدت عمل لاغری ریزش مو است که یکی از روش های مقابله با آن مصرف پروتئین کافی است. از آنجایی که موها از پروتئین ساخته میشوند به منظور جلوگیری از ریزش مو حتما باید به صورت روزانه پروتئین زیاد مصرف کرد.

بدن من بعد از عمل باید به صورت روزانه چه میزان پروتئین دریافت کند؟

میزان دریافت پروتئین بعد از عمل لاغری از یک بیمار به بیمار دیگر متفاوت است و اینگونه نیست که یک عدد خاص را مشخص کنیم و بگوییم هر کسی عمل لاغری انجام داد باید حتما این میزان پروتئین بعد از عمل دریافت کند.

برای مطالعه بیشتر : مجله لاغری و تناسب اندام