سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلامت

اشتباهات رایج درباره کلاه گیس طبیعی

کلاه گیس یکی از راه‌حل‌های نازک شدن موی سر و ریزش آن است. کسانی که به هر دلیلی موهای کم پشتی دارند و یا موی خود را از دست داده‌اند، می‌توانند از کلاه گیس طبیعی یا مصنوعی استفاده کنند. هرچند که بیشتر استفاده کننده‌ها از این محصولات بانوانی هستند که از سرطان رنج می‌برند و به دلیل شیمی درمانی، کلاه گیس شیمی درمانی به سر می‌کنند، اما افراد دیگر که هیچ مشکلی با ریزش مو ندارند نیز می‌توانند از انواع کلاه‌گیس زنانه یا مردانه استفاده کنند.

در رابطه با این کلاه‌ها و استفاده از آن‌ها شایعات و تصورات اشتباه زیادی وجود دارد، که در ادامه به توضیح چندی از ان ها می پردازیم.

اشتباه شماره 1: وقتی کلاه گیس سرم می‌کنم همه متوجهش میشن!

کلاه‌گیس‌های امروزی طوری طراحی شده‌اند که کاملاً طبیعی و سالم به نظر می‌رسند. زمانی که از نمونه های مرغوب و با کیفیت استفاده می‌کنید تشخیص طبیعی یا مصنوعی بودن مو برای مردم دشوار است، حتی اگر آن ها بخواهند از نزدیک به سر شما نگاه کنند. ب

اشتباه شماره 2: وقتی هر روز کلاه گیس میذاری به مو و پوست سرت آسیب وارد میشه!


این هم یک تصور اشتباه و متاسفانه رایج دیگر. در اغلب موارد اگر حین نگهداری یا خرید کلاه گیس طبیعی دقت کنید و به نکات توصیه شده توجه داشته باشید، هیچگاه به موهای طبیعی شما آسیب وارد نخواهد شد. در ثانی برخی افراد از کلاه گیس شیمی درمانی استفاده میکنند، یعنی چون تحت درمان هستند موهای خود را از داده اند و برای جبران موی از دست رفته کلاه گیس به سر میکنند. در نتیجه اصلا مویی وجود ندارد که به آن آسیبی وارد شود.

خوشبختانه سلولهای مو، بدون توجه به این که شما روسری، شال، پارچه و یا کلاه‌گیس به سر دارید یا نه، همچنان به رشد خود ادامه می‌دهند. پوشیدن کلاه‌گیس نیز راهی عالی برای محافظت از پوست سر شما است. اما برای اینکه به پوست سر آسیب وارد نشود بهتر است هر روز پوست سر خود را تمیز و مرطوب کنید.

 

اشتباه شماره 3: کلاه‌ گیس زنانه تنها برای بیماران سرطانی هستش


این درست است که افراد و خانم هایی که سرطان دارند، مخصوصا کسانی که سرطان سینه دارند، از کلاه گیس شیمی درمانی استفاده می کنند، اما این دلیل نیمشود تصور کنیم که تنها کسانی که سرطان دارند باید از کلاه گیس استفاده کنند. در قرن حاظر و از چند دهه پیش تقریبا بیشتر زنان جامعه و حتی مردها بنا به دلایل مختلفی از انواع کلاه‌گیس‌ها استفاده میکنند. بنابراین فقط به کلاه گیس شیمی درمانی نگاه نکنید، استفاده از این موها و گیسوان میتواند دلایل مختلف و منطقی خودش را داشته باشد و تقریبا هر کسی میتواند یک نمونه از آن ها را داشته باشد.

اشتباه شماره 4: حالت دادن و مراقبت از کلاه گیس طبیعی سخته!


زمانی که یک چیز جدید را امتحان می‌کنیم تقریبا همیشه با مشکل مواجه می‌شویم. مدتی زمان نیاز داریم تا به چیزهای جدید عادت کنیم. اغلب کسانی که اقدام به خرید کلاه گیس طبیعی می‌کنند از انجایی که تاکنون از چنین چیزی استفاده نکرده اند، در ابتدا تصور می‌کنند که نمی‌توان به گلاه گیس حالت داد یا حتی نمی‌توان از آن مراقبت کرد زیرا اصولا یکبار مصرف هستند. اما این تصور اشتباه است