سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلامت

اسلیو معده و حاملگی

اسلیو معده و حاملگی یکی از داغ ترین مسائل امروزه شده است. در دنیای امروز، چاقی در سرتاسر جهان و ایران مشکلی ناراحت کننده محسوب می شود. از علل عمده آن می توان به پرخوری، سبک نادرست غذا خوردن، عدم فعالیت، وراثت، کم کاری تیروئید، سن، بارداری و کمبود خواب اشاره کرد. با این مقاله از دکتر عنبرا متخصص جراحی لاغری همراه باشید.

راههای زیادی برای درمان چاقی وجود دارد که اسلیو معده یکی از آن راه هااست. این عمل بخاطر دائمی بودن، در سالهای اخیر توانسته توجه افراد زیادی را به خود جلب نماید.

در اینجا قصد داریم شما را با عمل اسلیو معده آشنا کرده و توضیحاتی را در خصوص آن ارائه کنیم.

عمل اسلیو معده

در جراحی اسلیو، بیش از نیمی از معده یعنی چیزی حدود 80 درصد از آن برش خورده و برداشته می شود. این امر سبب می گردد که از اشتهای بیمار کاسته شده و بیمار شدیداً اشتهای خود را از دست بدهد. این از دست رفتن اشتها، موجب کاهش وزن شده و فرد دیگر دچار اضافه وزن نخواهد گردید.

بخشی از معده که برش زده می شود فوندوس نام دارد و عامل تولید هورمون گرلین است. این هورمون مهم ترین فاکتور در چاقی بوده و عدم وجود آن، سبب از بین رفتن چاقی می شود.

در اسلیو معده، بخشی از معده برای جذب کمتر مواد غذایی خارج شده و معده همانند لوله باریکی می شود که شباهت زیادی به موز دارد.

بارداری پس از اسلیو معده

با افزایش روزافزون جراحی های لاغری، تعداد زیادی از زنان درسن باروری، تن به چنین جراحی هایی می دهند. یکی از سوالاتی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا بعد از اسلیو معده می توان اقدام به بارداری نمود یا خیر.

 آیا بعد از این نوع جراحی ها، امکان باردار شدن وجود دارد؟

در پاسخ باید گفت طبق تحقیقات صورت گرفته، ثابت شده است که بارداری بعد از اسلیو معده بسیار بهتر از بارداری در چاقی بیش از حد است.  زمانی که فرد اضافه وزن شدید دارد، ممکن است به علت غیرطبیعی بودن هورمون ها، در بارداری با مشکل مواجه شود. کیست های تخمدان نیز با کاهش وزن بهبود یافته و احتمال بارداری افزایش می یابد.

از آنجا که پس از اسلیو معده تحولات و تغییرات تغذیه ای در بدن رخ می دهد، می تواند موجب اختلال در رشد جنین شود و جنین و مادر را مبتلا به سوء تغذیه کند. اگر فردی قصد باردار شدن داشته باشد باید 18 ماه صبر کرده و سپس اقدام به بارداری نماید. چون بارداری می تواند در این شرایط برای وی مشکل ساز و دردسرآفرین باشد.

بعد از جراحی اسلیو معده، فرد در معرض کم آبی بدن، کمبود پروتئین و دیگر مواد مغذی قرار می گیرد. این امر می تواند شرایط خطرناکی برای جنین در حال رشد فراهم آورد. البته اگر شخص باردار باشد و قصد انجام این عمل را داشته باشد، بهتر است منتظر بماند و پس از گذشت یکسال و نیم در صدد انجام آن برآید.

همچنین اگر مادر پیش از بارداری دارای وزنی ثابت باشد، قادر خواهد بود مواد غذایی مورد نیاز را برای جنین خود تامین کند.

بیشتر بدانیم : جراحی ساسی معده