سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلامت

ارتباط کلاه گیس با کاشت موی طبیعی

یکی از راه های پوشانیدن ظاهری طاسی سر در افرادی که مقدار زیادی از موهای خود را از دست داده استفاده از کلاه گیس است هر چند که از دید افراد معمولی جامعه، کلاه گیس برای مردان شایسته نبوده و اغلب این افراد مورد تمسخر دیگران قرار می گیرند و همین مطلب موجب ایجاد یک ترس و اضطراب دائمی و سرافکندگی فرد می گردد. در مقابل خانم ها بسیار راحت تر از کلاه گیس استفاده کرده و فرهنگ جامعه استفاده از کلاه گیس زنانه را می پسندد و عیبی نمی گیرد.

در سال های اخیر تکنولوژی ساخت و تهیه کلاه گیس بسیار پیشرفت کرده است و در اکثریت موارد کسی متوجه استفاده فرد از آن نمی شود.

کلاه گیس های مدرن از جنس آکریلیک بوده و بسیار سبک هستند و بی نهایت طبیعی بنظر می رسند ولی مشکل آنها این است که فرد کمی احساس گرما در سرش می کند . شما می توانید این کلاه گیس ها را بشویید ولی مواظب باشید که از سشوار استفاده نکنید زیرا حرارت می تواند باعث فرفری شدن موها شده یا حتی آنها را ذوب کند. استفاده از این کلاه گیس ها در زیر باران اشکالی ندارد.

برخی افراد ترجیح می دهند که از کلاه گیس دارای موهای طبیعی ( Real Hair Wig ) استفاده نمایند.در این موارد قیمت کلاه گیس نسبت به نوع قبلی خیلی گرانتر بوده ولی حسن کلاه گیس با موهای طبیعی این است که می توان آن را هر 4 – 3 سال عوض کرد. این کلاه گیس ها را نمی توان شست و لذا در باران نمی توان از آنها استفاده کرد و بطور کلی استفاده از آنها در مقایسه با نوع آکریلیک مشکلات بیشتری دارد.

ارتباط کلاه گیس با کاشت موی طبیعی

گاهی فرد برای پوشانیدن ظاهری یک طاسی نه چندان شدید و وسیع در سرش متوسل به کلاه گیس شده و مدتی از آن استفاده می کند بدین معنی که شخص با کلاه گیس خود را به جامعه معرفی کرده و بدین ترتیب در انظار ظاهر می شود. پس از مدتی وی از کلاه گیس و مشکلات آن خسته شده و تصمیم به انجام کاشت مو می گیرد. این فرد با کسی که از کلاه گیس استفاده نکرده و با طاسی سرش در انظار ظاهر شده است، تفاوت های بسیاری داشته و یکسری مشکلات بر سر راه کاشت موی وی وجود دارد. اکثر این مشکلات به جنبه های روانشناسی و احساسی فرد برمی گردد. با توجه به اینکه برای انجام کاشت مو اکثراً لازم است که موها تراشیده شوند و از طرفی معمولاً کلاه گیس به موهای قبلی فرد متصل شده است، لذا مشخص است که پس از کاشت مو دیگر نمی توان از کلاه گیس استفاده شده و این مطلب موجب بروز مشکلاتی برای فرد از نظر برخورد اجتماعی وی گردد.

از سوی دیگر تراکم موهای کلاه گیس بسیار بیشتر از تراکمی است که با یک یا دو جلسه کاشت موی طبیعی ایجاد شده هر چند که این تراکم بالا به قیمت ظاهر غیرعادی و مصنوعی کلاه گیس بدست می آید. تراکم کمتر کاشت مو گاهی موجب پشیمانی فرد از انجام کاشت مو شده و سخنان نیش دار اطرافیان هم به آن دامن می زند.