سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلامت

چرا روابط اجتماعی ما بعد از عمل لاغری بهبود میابد؟

دردسرها و مشکلات اضافه وزن و چاقی مفرط پایانی ندارد و تقریبا همه جنبه های زندگی افراد چاق را تحت تاثیر قرار می دهد. یکی از مهم ترین بخش های زندگی که به شدت تحت تاثیر چاقی و اضافه وزن بالا هست، روابط اجتماعی است. این موضوع را شاید کسی که وزن متعادلی دارد چندان درک نکند. اما کسی که با چاقی مواجه است به خوبی چیزی که در این مقاله می خوانید را درک خواهد کرد. این مقاله را در خصوص تغییر و بهبود روابط بعد ازجراحی لاغری از سایت دکتر عنبرا متخصص جراحی لاغری در تهران می خوانید.

بهبود روابط با عمل لاغری : اول از همه رابطه‌ با خودتان بهبود میابد

ما فرض می کنیم کسانی که این محتوا را می خوانند اغلب از مشکل اضافه وزن و چاقی رنج می برند، بنابراین روی سخن ما با این عزیزان است. شما خودتان بهتر از هر کسی دیگری می دانید که چاقی چه مشکلاتی برایتان ایجاد کرده و می کند. شما ممکن است از ظاهر خود شکایت داشته باشید و همواره اعتماد به نفستان به این خاطر پایین باشد. فرض کنید که برای مثال عمل جراحی اسلیو معده انجام داده اید. از آنجا که طی این عمل حدود 75 تا 80 درصد از اضافه وزن شما از بین می رود، اکنون فرض کنید که شما این حجم از اضافه وزن خود را از دست داده و به وزن ایده آل خود رسیده اید.

بهبود روابط با همسر و شریک زندگی

زوج هایی که یک نفر یا هر دوی آن ها دچار اضافه وزن زیاد هستند از چند جهت مشکلاتی در زندگی زناشویی خود تجربه می کنند. مهم ترین مشکل این زوج ها شاید برقراری رابطه جنسی باشد. به طوری که اضافه وزن زیاد مانع بزرگی بر سر راه زندگی عاشقانه آن ها است. اول اینکه ممکن است از لحاظ ظاهری کم کم جذابیت خود را پیش چشم همسرشان از دست بدهند و دوم اینکه بافت چربی اضافی در اطراف اندام های تناسلی مانع بزرگی بر سر راه برقراری رابطه است.

بهبود روابط با والدین

این بخش را مخصوص نوجوانان و جوانانی می نویسیم که هنوز ازدواج نکرده اند و در خانه پدری یا مادی خود هستند. انجام عمل جراحی لاغری مانند پلیسه معده، مینی بای پس یا ساسی بای پس معده در این افراد میتواند، وزن ایده آل و سالمی را به آن ها ببخشد ونگرانی والدین را از آینده و سلامتیشان برطرف کند. در واقع والدین به نوعی در چاقی فرزندانشان مقصر هستند و شاید با در نظر گرفتن عمل لاغری بتوانند کمکی به کاهش وزن یا لاغری آن ها کنند.

بهبود روابط با فرزندان

این بخش نیز مخصوص والدینی است که یک یا هر دوی آن ها چاقی مفرط دارند و این یکی از بدترین جنبه های سلامت افراد است. علاوه بر  مشکلاتی که خود این والدین تجربه می کنند کودکان نیز می توانند از این چاقی متضرر شوند. اول اینکه چنین والدینی نمی توانند به طور کامل انتظارات کودکان خود را برطرف کنند. دوم اینکه همه می دانیم که والدین الگوی شماره یک بچه ها هستند. اگر والدین نتوانند محدوده وزنی سالم خود را حفظ کنند کودکان نیز به این موضوع کم توجهی می کنند و این بعنی کودکان نیز ممکن است با خطر چاقی و بیماری های مرتبط با آن دست و پنجه نرم کنند.