سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلامت

پستانک استفاده شود یا نه ؟

سن : کودک یک ماهه تا کودک یک ساله

پستانک استفاده شود یا نه ؟ والدین به پستانک برای سالها برای آرام کردن نوزادان در حال گریه تکیه کرده اند. اما آیا آنها برای کوک بهترین گزینه هستند؟ در اینجا نگاهی به نکات مثبت و نفی می اندازیم.

نکات مثبت پستانک

بعضی از کارهای خوبی که پستانک می تواند برای نوزاد و شما انجام دهد عبارتند از:

کاهش ریسک SIDS: استفاده از پستانک طی چرت یا خواب شب می تواند مانع از سندرم مرگ ناگهانی نوزاد شود. دکتر ها مطمئن نیستند که این چطور کار می کند اما اگر شما به نوزاد خود در حالیکه خوابیده است پستانک بدهید, ممکن است ریسک SIDS او را به بیش از نصف کاهش دهید.

راضی کردن رفلاکس مکیدن. کودکانی نیاز طبیعی به مکیدن دارند. این عمدتا با شیشه شیر یا سینه مادر برطرف می شود اما تمایل می تواند حتی بعد از سیر شدن کودک باقی بماند. پستانک می تواند کمک کننده باشد – فقط مطمئن شوید که زمان پستانک مکیدن جایگزین زمان وعده غذایی نشود.

خود آرام کردن را تقویت می کند. پستانک ها می تواند به کودک کمک کند که یاد بگیرید احساسات خودر ا کنترل کند, آنها را آرام کند و باعث احساس ایمنی بیشتر آنها شود. فاکتور راحتی می تواند یک برد دو برابر باشد : کودک آرام تر به معنی والدین آرامتر است.

جنبه های بد پستانک

نظرات مخالف پستانک هم وجود دارد:

دانش نوک سینه. تغذیه با شیر مادر فرایند طبیعی است اما به این معنی نیست که یادگیری آن برای مادر یا نوزاد آسان است. اگر شما مادری هستید که شیر می دهید, چند هفته اول پستانک ندهید – این زمانی برای پر شدن سینه فراهم می کند و زمانی به شما و نوزاد شما می دهد که الگوی شیر دهی خوبی پیدا کنید. به این صورت, نوزاد شروع به ترجیح دادن پستانک به نوک سینه نمی کند. بعد از آن, مطالعات هیچ ارتباطی بین استفاده از پستانک و مشکلات تغذیه با شیر مادر نشان نمی دهد.

مسائل گوش. مطابق با یک مطالعه, کودکانی که از پستانک استفاده می کنند دو برابر بیشتر احتمال دارد که مبتلا به عفونت های متعدد گوش نسبت به کودکانی که پستانک نمی خورند شوند.

مشکلات دندان. بعضی والدین تعجب می کنند که پستانک واقعا بر دندان های کودک آنها اثر خواهد گذاشت. مطمئن شوید که شما از آنها به مدت طولانی استفاده نمی کنید. بعد از اینکه کودک دو ساله  شود مشکلات می تواند شروع شود. این اغلب منجر به کج شدن دندان جلویی پایینی یا بالایی می شود. و مشکل می تواند با گذر زمان بدتر شود.

استفاده از پستانک بعد از 4 سالگی که زمانی است که دندان های دائم شروع به رشد می کند می تواند اثرات طولانی مدت مضر و شدیدی روی دندان های دائمی داشته باشد.

بیشتر بدانیم :