سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلامت

چند توصیه برای تشخیص مراکز معتبر کاشت مو

در زمان مراجعه به کلینیک برای جلسه مشاوره، مطمئن شوید که حتما توسط یک پزشک متخصص کاشت مو خوب معاینه شده و در صورت لزوم همین فرد در آینده عمل کاشت مو را برای شما انجام خواهد داد. در برخی از کلینیک‌های نامعتبر، یک فروشنده یا مشاور غیر پزشک بیماران را ملاقات می‌کند و به این ترتیب احتمال بروز خطا در انتخاب روش مناسب درمان افزایش می‌یابد.

کاشت مو روشی مناسب برای درمان طاسی سر در همه بیماران نیست. بسیاری از آقایان با سن کمتر از 25 سال، به دلیل تکیل نشدن فرآیند ریزش مو نباید از روش‌های کاشت موی طبیعی استفاده کنند. به علاوه کاشت مو برای خانمها نیز محدودیت‌های زیادی دارد و هر کسی نمی‌تواند این عمل را انجام دهد. اگر انتخاب مناسبی برای کلینیک کاشت مو نداشته باشید، ممکن است بدون در نظر گرفتن این مسائل عمل کاشت مو برای شما انجام شده و زیان مالی ببینید. توصیه می‌کنیم قبل از مراجعه به کلینیک کاشت مو، در مورد سن مناسب کاشت مو به اندازه‌ی کافی تحقیق و بررسی کرده تا مرتکب اشتباه نشوید.

در صورتی که به یک کلینیک کاشت موی مناسب مراجعه کنید، پزشک در جلسه مشاوره باید وضعیت تراکم موها در ناحیه بانک مو و ناحیه طاسی، میزان شل بودن یا سفت بودن پوست سر، سابقه ابتلای شما به بیماری‌های مختلف و از همه مهمتر علت ریزش مو را بررسی کند و سپس بهترین روش درمان را به شما پیشنهاد دهد. در نظر داشته باشید که این روش درمانی لزوما پیوند مو نیست و در برخی از موارد می‌توان با استفاده از داروهایی نظیر ماینوکسیدیل فرآیند ریزش مو را کنترل کرد (منبع). اما اگر پزشک بدون بررسی این موارد به شما توصیه کرد که کاشت مو انجام داده یا از یک روش خاص برای کاشت مو استفاده کنید، باید دچار تردید شوید! زیرا احتمالا انتخاب مناسبی برای مرکز کاشت مو نداشته‌اید.

 

در جلسه معاینه تمام نگرانی‌ها و سوال‌های خود را با پزشک مطرح کنید. بهترین دکتر کاشت مو کسی است که به خوبی به شما پاسخ داده و نگرانی‌های شما را برطرف کند. در صورتی که به پیوند مو نیاز داشته باشید، یک پزشک خوب باید یک برنامه بلندمدت از مراحل کاشت مو شامل اقدامات پیش از عمل، تکنیک پیوند مو و مراقبت های پس از کاشت مو برای شما ترسیم کند.