سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلامت

تغذیه نوزاد با شیر خشک و آنفولانزا

سن : کودک یک ماهه تا کودک دو ساله

آیا در صورت ابتلا به آنفولانزا می توانم کودکم را با شیشه شیر خشک تغذیه کنم؟

بله، ولی با احتیاط. هنگامی که در اثر آنفولانزا بیمار می شوید باید کودک خود را از انتقال میکروب محافظت کنید. ایمن ترین راه آن است که یک نفر دیگر شیشه شیر کودک را آماده و او را تغذیه کند. اگر انجام این کار غیرممکن است سعی کنید تا به روش های دیگری کودکتان را از قرارگرفتن در معرض میکروب های آنفلولانزا حفظ کنید. مانند:

پیش از تماس و دست زدن با کودک و یا در آغوش گرفتن او با آب گرم و صابون دست هایتان را بشویید.

از ماسک صورت استفاده کنید.

اگر نمی توانید بر صورت خود ماسک بزنید، در قسمت داخلی آرنج یا دستمال کاغذی عطسه یا سرفه کنید، نه در برابر صورت کودک. (برای یاد گرفتن بهترین روش از عطسه کردن ویدئوی سازمان Elmo کودک دوست در مورد آنفولانزا را تماشا کنید.) اگر در دستمال کاغذی عطسه می کنید آنرا دور انداخته و دست هایتان را دوباره بشویید.

در هنگام به آغوش گرفتن یا تغذیه کردن کودک، بین خودتان و او یک پارچه پتو تمیز و خشک را قرار دهید. همیشه از یک پتوی تمیز استفاده کنید.

ظروف غذا، لیوان آب آشامیدنی، لیف، حوله، تخت، بالش یا پتو را تا هنگام نبود علائم بیماری در شما حداقل به مدت پنج روز با کودک خود مشترک استفاده نکنید.

اگر کودکم مبتلا به آنفولانزا باشد می توانم با شیشه شیر خشک او را تغذیه کنم؟

پاسخ مثبت است و باید اطمینان بیشتری از تغذیه کردن کافی او حاصل کنید. بچه ها در هنگام بیمار بودن به مایعات بیشتری نیاز دارند. به ویژه اگر آنان مبتلا به علائم بیماری دهیدراسیون یا کم آبی بدن نظیر تب بالا، استفراغ، یا اسهال باشند. در طول مدت بیماری، مایع دریافتی کودک خود را بالا نگه داشته و نشانه های بیماری کم آبی بدن  او را تحت نظر قرار دهید. هم چنین اگر تغذیه کودک از راه شیر مادر صورت می گیرد مقاله حاضر با موضوع آنفولانزا و تغذیه با شیر مادر را مورد مطالعه قرار بدهید.

اگر هنگام بیمار بودن کودک با تغذیه او مشکل داشتم چه کار کنم؟

در صورتیکه در غذا خوردن کودک با مشکل مواجه شده اید، سعی کنید مقادیر کمتری از شیر خشک را از یک فنجان، سرنگ و یا قطره چکان تهیه کنید.

بیشتر بدانید :

·         کودک هفت ماهه

کودک نه ماهه