سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلامت

تاج دندان چیست؟ همه چیز درباره تاجگذاری دندان!

دندان از بخش های مختلفی تشکیل شده است. ریشه دندان و تاج دو بخش اصلی دندان هستند. ریشه در زیر لثه ها است و ما نمیتوانیم آن را ببینیم. اما تاج بخشی از دندان است که از لثه بیرون زده و ما آن را میبینیم. همانطور که میدانید رنگ آن سفید است و ساختار بسیار سفت و سختی دارد. تاج دندان مصنوعی نیز یک دستگاه دندانپزشکی ترمیمی و جایگزین تاج واقعی دندان شما است.

چرا به تاج مصنوعی احتیاج دارم؟

زمانی که به تاج واقعی دندان شما که بیرون از لثه است آسیب وارد شود، یا باید دندان را بکشیم و از دهان خارج کنیم، یا اینکه به طریقی آن را ترمیم کنیم. ما از تاج مصنوعی دقیقا برای این منظور استفاده میکنیم. به عبارت قابل فهم تری، زمانی که دندان دچار شکستگی یا پوسیدگی شود به جای کشیدن، آن را با تاج مصنوعی ترمیم میکنیم.

بیشتر بخوانید :

سایر اهداف استفاده از تاج مصنوعی عبارتند از:

اگر دندان خود را پر کرده اید اما ظاهر آن را دوست ندارید

اگر میخواهید در کنار پوسیدگی دندان بیشتر از ریشه دندان خود محافظت کنید

زمانی که میخواهید پل و بریج دندانپزشکی یا پروتز دندان داشته باشید

( پوسیدگی دندان دلایل گوناگون و هم چنین درمان های بسیاری دارید اگر هنوز با اونا اشنا نیستید کلیک کنید.)

روند آماده سازی دندان برای تاجگذاری

برای اینکه بتوانید یک تاج مصنوعی جدید را جهت ترمیم جایگزین کنید، باید ابتدا بخشی از ضخامت مینای دندان را بردارید. برای این منظور لازم است دقیقا هم اندازه با شکل و حجم تاج مصنوعی، مینا را بتراشیم.

قبل از تاج یک وسیله به نام پست تاج را درون ریشه میگذارند

به جهت اینکه پایه دندان بتواند به خوبی از تاج مصنوعی حمایت کند لازم است که وسیله پیچ مانند کوچکی را وارد ریشه دندان کنند تا کمک کند که تاج به خوبی متصل و ثابت شود.

تاجگذاری دندان چقدر طول میکشد؟

برای اینکه بتوانید صاحب یکی از این دستگاه های دندانپزشکی شوید، حداقل به دو جلسه ویزیت نیاز دارید. در اولین ویزیت دندانپزشک ترمیمی خوب دندان شما را آماده تاجگذاری میکند. او برای اینکار بخشی از مینای دندان را تراش میدهد تا بتواند تاج را روی یک پایه مناسب و مطمئن دندانی قرار داد.

تاج مصنوعی چگونه به پایه دندانی شما وصل میشود؟

زمانی که همه چیز مهیا شد و تاج دائمی متناسب با دندان شما بود دندانپزشک با کمک نوعی سیمان یا چسپ مخصوص دندانپزشکی آن را به دندان شما که از قبل تراش خورده میچسپاند.

هزینه و قیمت تاج دندان چقدر است؟

قیمت و هزینه تاج دندان بسته به نوع تاج و ماده استفاده شده در ساخت آن متفاوت است. بهترین راه این است که به کلینیک دندانپزشکی ترمیمی مراجعه کنید تا بعد از بررسی های لازم، تاج مناسب را برای شما آماده کرده و هزینه حدودی را نیز برایتان برآورد کند.

رفرنس :https://www.ideal.clinic/