سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلامت

در انتخاب نوع جراحی لاغری باید به چه نکاتی توجه داشت؟

انتخاب نوع جراحی لاغری کار آسانی نیست و تا حد زیادی بستگی به نظر متخصص جراحی لاغری دارد اما در انتخاب هر یک بهتر است به نکات زیر توجه داشته باشید تا در نهایت انتخابی مناسب انجام دهید.

جراحی اسلیو، مضر برای ریفلاکس معده 

در این جراحی حدود 70 درصد معده برداشته می شود تا به این طریق فرد کمتر غذا خورده و در نتیجه میزان کالری دریافتی وی کاهش پیدا کند. در این جراحی روده دستکاری نمی شود و برخلاف بای پس معده، تنها معده کوچک می شود. همچنین پس از این جراحی، بیمار دیر تر احساس گرسنگی می کند، زیرا هورمون اشتها یا گرلین که در انتهای معده واقع شده، دیگر وجود نخواهد داشت.

این جراحی برای افرادی که به بیماری ریفلاکس معده مبتلا هستند، توصیه نمی شود. همچنین بیمار پس از جراحی اسلیو معده با سرعت کمتری نسبت به بای پس معده وزن کم می کند. البته این مسئله موجب می شود تا بیماران اسلیو معده کمتر دچار افتادگی پوست پس از جراحی لاغری شوند.

بای پس معده، درمان دیابت

در جراحی بای پس، بخش فوقانی معده بر داشته شده و بخشی از روده کوچک به باقی مانده ی معده متصل می شود. بنابراین این جراحی علاوه بر کوچک کردن معده، موجب کاهش جذب غذا نیز می شود. بای پس معده می تواند در اکثر موارد موجب درمان دیابت شود. یکی از عوارض شایع بای پس معده، سندروم دامپینگ است که در اثر آن بیمار قادر به خوردن غذاهای پر شکر و پر کالری نخواهد بود. در صورت مصرف، ضربان قلب بالا رفته، بدن عرق کرده و درد های شکمی به سراغ فرد خواهد آمد. در برخی موارد بیمار دچار اسهال نیز می شود.

حلقه معده، عدم توانایی مصرف نوشابه

طی جراحی حلقه معده، به دور معده یک حلقه قرار داده می شود که در اکثر موارد قابل تنظیم است. حلقه قابل تنظیم معده نسبت به اسلیو و ساسی بای پس معده، کمتر تهاجمی بوده و بیماران با سرعت کمتری وزن کم می کنند. پس از جراحی حلقه معده باید از مصرف نوشیدنی های پرکالری و نوشابه ها خودداری کرد.

بالون معده، روشی منسوخ شده

این روش که امروزه دیگر طرفدار ندارد، شامل قرار دادن بالون در معده به منظور کاهش حجم آن و کم خوری می باشد. در این روش جراح، بالونی را توسط آندوسکوپ به درون معده برده و آن قسمت باد می شود. این بالون باید پس از مدتی از بدن خارج شود که در این صورت بیمار ممکن است دوباره وزن اضافه کند