سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلامت

خواب مورد نیاز کودکان

مقدار خوابی که کودک نیاز دارد بسته به فاکتورهای فردی و معینی مانند سن کودک، متغیر است.

 در ادامه رهنمود های کلی آورده شده است:

کودک یک ماهه : 16-15 ساعت در روز

نوزادها نوعا حدود 15 تا 18 ساعت در روز می خوابند اما تنها در دوره های کوتاه دو تا چهار ساعت به خواب می روند. نوزادانی که زود به دنیا آمده اند ممکن است بیشتر بخوابند و آن هایی که گاز معده دارند، کوتاه تر می خوابند.

از آنجایی که نوزادان هنوز ساعت بیولوژیک درونی ندارند، الگوهای خواب آن ها مرتبط با چرخه های شب و روز نیست. در واقع، آن ها الگوی خاصی ندارند.

کودک دو ماهه تا 4 ماهگی : 14 تا 15 ساعت در روز

در هفته ششم، نوزاد شما کمی آرام می شود و شما متوجه می شوید که الگوهای خواب وی منظم تر می شود. طولانی ترین دوره های خواب، چهار تا شش ساعت طول می کشد و به صورت منظم تر در بعد از ظهر اتفاق می افتد. آشفتگی شب- روز تمام شده است.

کودک چهار ماهه تا 12 ماهگی : 14 تا 15 ساعت در روز

در حالی که تا 15 ساعت ایده آل است، بیشتر نوزادان تا 11 ماه تنها 12 ساعت می خوابند. ایجاد عادات خواب سالم، هدف اولیه طی این دوره است، از آنجایی که نوزاد شما اکنون اجتماعی تر شده است و الگوهای خواب او بیشتر شبیه بزرگسالان است. کودکان نوعا سه بار چرت می زنند و حدود 6 ماهگی دو بار چرت می زنند که در آن زمان از نظر فیزیکی توانایی خوابیدن در کل شب را دارند.

چرت های منظم معمولا در بخش آخر این چهارچوب زمانی اتفاق می افتد همچنان که ریتم های بیولوژیکی تکامل پیدا می کند. چرت میانه صبح معمولا ساعت 9 صبح شروع می شود و حدود یک ساعت طول می کشد. چرت بعد از ظهر بین ظهر و 2 بعد از ظهر شروع می شود و یک تا دو ساعت طول می کشد. چرت عصر از 3 تا 5 بعد از ظهر شروع می شود و مدت آن متغیر است.

کودک یک ساله تا 3 سالگی: 12 تا 14 ساعت در روز

 همچنان که کودک از یک سال تا 21-18 ماهگی است، احتمال دارد که چرت صبح و اوایل بعد از ظهر حذف شود و فقط یک بار در روز چرت بزند. در حالی که خردسالان تا 14 ساعت در روز به خواب احتیاج دارند، نوعا فقط حدود 10 ساعت می خوابند.

بیشتر کودکان از حدود 21 تا 36 ماه هنوز نیاز به یک بار چرت در روز دارند که ممکن است در طیف یک تا سه ساعت و نیم قرار گیرد. آن ها نوعا بین 7 و 9 شب به خواب می روند و بین 6 و 8 صبح بیدار می شوند.