سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلامت

متخصص کاشت مو باید به چه تکنیک جراحی مسلط باشد؟

بطور کلی دو تکنیک جراحی برای کاشت و ترمیم مو وجود دارد. که متخصص کاشت مو باید به هر دو این روش‌ها مسلط باشد:

  • Follicular Unit Transplantation یا بطور خلاصه (FUT)
  • Follicular Unit Extraction یا بطور خلاصه (FUE)

برای هر یک از روش‌های بالا مزایا و معایبی وجود دارد، بنابراین مهم است که هم شما و هم دکتر کاشت مو شما درک خوبی از هر دو تکنیک داشته باشید، بنابراین شما و دکترتان می‌توانید تصمیم بگیرید که در نهایت کدام تکنیک برای شما بهتر است.

به چه تکنیکی تسلط داری دکتر؟ 

برخی از متخصصین کاشت و ترمیم مو فقط یکی از دو روش موجود را برای عمل جراحی در نظر می‌گیرند. باید دید آیا توانایی انجام هر دو شیوه را دارند؟ یا فقط به یکی از روش ها مسلط هستند؟ یک متخصص کاشت مو خوب هر دو شیوه را به درستی انجام می‌دهد. و طبق خواسته شما با در نظر گرفتن همه شرایط روی پوست سر شما مو بکارد. اما اگر خودتان اصرار دارید که یک شیوه خاص برای جراحی روی شما صورت بگیرد هیچ اشکالی ندارد که یک دکتر و متخصص کاشت مو مراجعه کنید که فقط  به آن شیوه درمانی مسلط است.

روش درمانی FUT

اگر تصمیم بر این شده که برای شما پروسیجر FUT انجام شود از خود بپرسید که برای برش از میکروسکوپ های مناسب استفاده می‌کنید یا با چشم غیر مسلح اقدام به انجام پروسه می‌کنید؟ میکروسکوپ های استریو ( Stereo-microscopes ) به جراح و تیم او کمک می کنند تا دقیق ترین روش پیوند و بهترین مراقبت ها را  از موهای اهدا کننده داشته باشند. به اتاق عمل نگاه کنید و از وجود تجهیزات مدرن و کافی اطمینان حاصل کنید. هر کدام از افراد تیم جراحی باید میکروسکوپ مخصوص در دست داشته باشند و توانایی کار کردن با تمام تجهیزات در بهترین کلینیک کاشت مو در شهر را داشته باشند. اگر تصمیم گرفته اید که یک روش FUE داشته باشید، باید تصمیم بگیرید که می خواهید آن را با کدامی یک از تکنیک های دستی استاندارد یا تکنولوژی جدید روباتیک انجام دهید