سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلامت

شرح مراحل عمل جراحی کاشت ایمپلنت دندان

روش جراحی بسته به نوع ایمپلنت کاشته شده و همچنین وضعیت بیمار ممکن است متفاوت باشد. بنابراین نمی توان گفت که برای مثال 10 مرحله برای این عمل وجود دارد. با این حال در همه تکنیک های موجود تعدادی مرحله وجود دارد که مشترک هستند. این مراحل در ادامه توضیح داده شده اند.

1. برنامه ریزی برای شروع درمان

اولین مرحله از مراحل ایمپلنت دندان مراجعه به یک متخصص و جراح است. معاینه فیزیکی دندان ها و بررسی وضعیت سلامت شخص همراه با گرفتن تصاویر رادیولوژی از مهمترین اقداماتی است که در این مرحله انجام می شود.

2. آماده شدن برای جراحی

معاینات اولیه به دندانپزشک شما این امکان را می دهد تا تشخیص دهد که آیا شما به درمان های اضافی مانند پیوند استخوان نیاز دارید یا خیر. بسته به مقدار توده استخوانی مورد نیاز، پیوند استخوان می تواند همزمان با جراحی ایمپلنت یا در یک جلسه جداگانه انجام شود.

3. کاشت ایمپلنت ها

این مرحله بسته به تعداد ایمپلنت مورد نیاز و پیچیدگی شرایط فرد می تواند در هر بیمار متفاوت باشد. به طور معمول، این مرحله از کاشت می تواند بین 1-6 ساعت طول بکشد. به شما بی حسی موضعی داده می شود تا ناحیه دهانتان کاملا بیحس شود. برای اتصال ایمپلنت ها به استخوان فک، بافت لثه باز شده و ناحیه استخوانی که قرار است ایمپلنت در آن قرار گیرد در معرض دید قرار می گیرد. سپس دندانپزشک متخصص از یک مته مخصوص برای ایجاد فضای کاشت استفاده می کند و سپس پایه ایمپلنت را در استخوان فک قرار می دهد. سپس لثه ها بخیه میکند.

بیشتر بخوانید :

4. مرحله ریکاوری و دوره نقاهت

پس از اتمام مراحل عمل، مرحله بعدی دوره نقاهت ایمپلنت دندان خواهد بود. پایه ایمپلنت کاشته شه در استخوان باید طی یک بازه زمانی توسط بافت استخوانی احاطه شود یا به اصطلاح استخوان با آن جوش بخورد. دوره بهبودی چیزی بین 4 تا 6 ماه طول خواهد کشید.

5. اتصال اباتمنت و روکش دندان

هنگامی که لثه شما بهبود پیدا کند، دندانپزشک شما، اباتمنت را به پایه ایمپلنت (همان پیچ داخل استخوان) متصل می کند. سپس یک روکش دندانی موقت روی اباتمنت سوار میکند. این روکش مخصوص شما نیست و پس از اینکه یک روکش دندان منحصر به فرد برای شما ساخته شود، روکش موقت نیز برداشته میشود. فرآیند آماده شدن و اتصال روکش ایمپلنت شما به طور معمول حدود 4-10 روز طول می کشد.

6. مراقبت های پس از درمان

معمولاً برخی از افراد کبودی ها و تورم بافت را به دنبال عمل جراحی کاشت دندان با ایمپلنت تجربه می کنند. این وضعیت معمولاً یک عارضه جانبی کوتاه مدت است و موفقیت طولانی مدت کاشت جدید شما متکی به رعایت بهداشت دهان و دندان است. شما باید بهداشت دهان و دندان خود را بیشتر رعایت کنید و هر 6 ماه یکبار برای بررسی سلامت ایمپلنت به دندانپزشک یا متخصص خودتان مراجعه کنید.

منبع : کلینیک دندانپزشکی جنت آباد

رفرنس : https://www.donya.dental/