سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلامت

نحوه ساخت ایمپلنت

ایمپلنت دندانیک نوع جراحی مخصوص دندان و فک می باشد که می تواند جایگزین بسیار خوبی برای دندان های آسیب دیده و یا دندان هایی که از بین رفته اند و نیاز به کشیدن دارند باشد.

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت از چند بخش تشکیل شده که قسمتی که به ریشه دندان وصل می شود حالت فلزی پیچ مانند دارد و داخل فک و لثه پیچ می شود که در سر آن دندان مصنوعی که شبیه دندان واقعی شما به نظر می‌رسند و جنس بسیار با کیفیتی دارند قرار می گیرد. همچنین ایمپلنت یک روش جایگزین برای دندان های مصنوعی و یا بریج می باشد.

بیشتر بخوانید :

برای ساختن ایمپلنت ابتدا فلزی به نام تیتانیوم را حرارت می دهند و به اندازه ای آن را گرم می کنند تا به درجه مورد نظر برسد.

بعد از آن به اندازه قطر مورد نظر ایمپلنت از فلز آلیاژ تیتانیوم آب شده استفاده می‌کنند تا شروع به ساخت مفتول آن بکنند، بعد از این که مفقتول ساخته شد به همان اندازه که قرار است ایمپلنت طول داشته باشد آن را می شکنند و سپس سطح داخلی و بیرونی آن را تراش می دهند.

در مرحله بعدی پودر مخصوصی را که فقط یک مرتبه قابل استفاده است را وارد مخزن مخصوص آن می کنند و پس از آن عمل سندبلاست فلز آلومینیوم اکسید به کار گرفته می شود که این عمل سطح جانبی ایمپلنت دندان را تا 400 برابر بیشتر می‌کند.

بعد از این که این مرحله انجام شد باید تیتانیوم اسیدشویی شود که برای این امر نیاز به زمان و بودجه تقریباً بالایی است. پس از اسید شویی، ایمپلنت را را به طور خیلی تمیز و با دقت می شویند و آن را بسته بندی می کنند و برای استریل کردن آماده اش می کنند.

در آخر سریال مخصوصی به آن ها داده می شود و برای فروش به بازار مربوط به خودشان فرستاده می‌شود.

حتما بخوانید :