سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلامت

توصیه های انجمن ارتودنسی تهران

ما توصیه می کنیم حداکثر تا سن 7 سالگی ارتودنسی انجام دهید.

 دندان های مستقیم به جویدن و صحبت کردن صحیح کمک می کنند.

دندان های صاف به سلامت دندان ها و لثه کمک می کنند. دندان های راست کمتر مستعد پوسیدگی، بیماری لثه و آسیب دیدگی هستند.

دندان های راست پلاک کمتری جمع می کنند، پلاک یک ماده چسبناک و بی رنگ از باکتری ها، غذا و بزاق است که در پایه دندانها تشکیل می شود.

دندان های فوقانی برجسته احتمال دارد در اثر تصادف شکسته شوند.

بیشتر بخوانید :

لبخند جذاب باعث عزت نفس، اعتماد به نفس و تصور مثبت از خود می شود. درمان ارتودنسی می تواند به نفع موفقیت اجتماعی و شغلی باشد و همچنین باعث بهبود نگرش عمومی فرد نسبت به زندگی شود.

دوره استفاده از بریس برای اکثر دختران مرحله آزار دهنده ای است. اگرچه می دانیم که این یک مرحله موقتی است و مدت زیادی طول نخواهد کشید، اما به روش خاصی احتیاج دارد مانند مراقبت ویژه از دندانهای خود.

بسیاری از ما پذیرش شکل ظاهری آن با ارتودنسی را دشوار می‌دانیم. بهترین راه برای مقابله با این مرحله یعنی نصب بریس ها، فکر کردن در مورد نتایج مثبتی است که پس از برداشتن بریس ها حاصل خواهد شد. فکر کنید که مشکلاتتان با دندان کاملا از بین می رود و زیباتر خواهید بود تا اینکه در این مرحله از دردسر خود راحت شوید. در هنگام نصب بریس  و برای صاف کردن دندانها و تا زمان دستیابی به این هدف، متخصص ارتودنسی نیروهای مکانیکی را به دندان‌ها و پایه های فک پایین آنها وارد می کند، یا از نیروهای عملکردی که توسط انرژی نهفته و عضلات صورت نشان داده می شوند، استفاده می کند. با این هدف که دندان ها و پایه های استخوانی آنها را به موقعیت مناسب تری منتقل کند.

سن مناسب برای شروع درمان ارتودنسی، سن از 11 تا 13 سالگی است که تمام یا بیشتر دندان‌های شیری جایگزین شده اند و در برخی موارد که نیاز به مداخله زودرس و بهبودی برای درمان ناهنجاریهای پارانشیمی است می توان زودهنگام شروع کرد.

برای بزرگسالان بدون در نظر گرفتن سن نیز می توان موارد تغییر شکل فک و دندان را درمان کرد. هر نقص در هم خوانی و تراز دندان ها در هر سنی از مراحل زندگی قابل ترمیم است. در مورد معالجه کودکان می توانیم از مراحل رشد برای اصلاح نقص در رابطه فکها بهره مند شویم.

منبع : مجله دانستنی های ارتودنسی دندان