سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلامت

آیا جراحی لاغری و ورزش با هم مکمل نیز هستند ؟

بزرگترین ابزار برای کمک به درمان چاقی انجام عمل جراحی چاقی است. اما به خاطر داشته باشید که اگر تحت عمل قرار بگیرید و به توصیه های ورزشی و رژیم لاغری سالم بعد از جراحی, عمل نکنید، کم کم ممکن است دوباره وزن بگیرید.

ورزش کردن در کنار رژیم غذایی بعد از عمل لاغری(عمل اسلیو معده ، بای پس معده ، عمل ساسی معده )  مهمترین اقدامی است که باید انجام دهید تا مانع از وزن گیری مجدد شوید. شاید برای خیلی از مردم سوال باشد که افراد چاق اصلا دوست ندارند ورزش کنند چطور با اطمینان از ورزش کردن این افراد صحبت میکنیم؟

پاسخ ساده است. اولا به این نکته توجه کنید افرادی که چاقی مفرط دارند متاسفانه به دلیل فشار زیادی که وزن اضافی روی اندام تحتانی آنها میگذارد، نمیتوانند چندان تحرکی داشته باشند. ورزش میتواند آن ها را زود خسته کند. اما بعد از عمل به دلیل از دست رفتن حجم زیادی از بافت چربی اضافی اکنون فرصت برای تحرک زیاد است. با کاهش وزن، شخص چاقی که یک زمان نمیتوانست حرکت کند و از خدایش بود ورزش کند، الان میتواند با شوق و ذوق بسیار زیادی ورزش کند. در واقع این افراد بدون اجبار و خودشان مایل به ورزش کردن هستند.

میخواهید علاوه بر درمان چاقی با جراحی لاغری، یک برنامه ورزشی هم دریافت کنید؟

اگر چاقی مفرط دارید و حرکت و جابجایی برایتان سخت و دشوار است احتمالا نمیتوانید برای کاهش وزن روی ورزش کردن حساب کنید. از طرفی رژیم غذایی به تنهایی برای لاغر شدن شما کافی نیست. در نتیجه تنها راه باقی مانده برای شما، انجام جراحی لاغری است. برای اینکه مشخص شود آیا شما نیازمند به عمل جراحی لاغری هستید یا نه؛ باید توسط یک متحصص جراحی لاغری خوب مورد ارزیابی قرار بگیرید. چنین شخصی میتواند به شما کمک کند چاقی خود را درمان کنید و از همه مهمتر به شما یاری میرساند که بین جراحی لاغری و ورزش کردن تناسب مناسبی برقرار کنید.

برای مطالعه بیشتر: مجله لاغری و تناسب اندام