سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلامت

آموزش موفق استفاده از توالت به پسران

ممکن است وقتی کودکتان بزرگ می شود، دلتان برای بسیاری از چیزها تنگ شود، اما احتمالا عوض کردن پوشک کثیف یکی از آنها نیست. با این حال، عجله سودی ندارد: آموزش موفق استفاده از توالت به پسران ، به زمان و صبر از سوی شما و میزان قابل قبولی از همکاری و انگیزه از سوی پسرتان نیاز دارد.

کلید موفقیت در آموزش استفاده از دستشویی، شروع آن در زمانی است که پسر شما علاقه مند، مایل و واقعا قادر به انجام این کار باشد. ممکن است یک کودک هجده ماهه بتواند این کار را آغاز کنند، اما ممکن است گاهی تا زمانی که کودک دو ساله ، آماده یادگیری نباشند. همانطور که احتمالا تا به حال دریافته اید، پسران مایلند مدت طولانی تری نسبت به دختران، در استفاده از پوشک باقی بمانند، اگرچه فرزندان دوم (یا چندم)، اغلب زودتر از بچه های اول یاد می گیرند.

برای مطالعه بیشتر : رشد کودک شش ماهه

برای آموزش، از مراحل زیر پیروی کنید:

به او اجازه دهید ببیند و یاد بگیرد

نوپایان به وسیله تقلید یاد می گیرند، و تماشای شما زمانی که از سرویس بهداشتی استفاده می کنید، اولین مرحله غریزی است. او ممکن است متوجه شود، بابایی به طرزی متفاوت از مامانی از توالت استفاده می کند، که این، فرصت بسیار خوبی برای توضیح مکانیزم اولیه چگونگی استفاده از دستشویی توسط پسران، را برایتان ایجاد می کند.

تجهیزات مناسبی بخرید

وقتی کودک شما بر روی توالت می نشیند، مهم است که بتواند به آرامی، در حالی که پاهایش روی زمین است، به جلو حرکت کند، به خصوص وقتی حرکت روده دارد. بیشتر متخصصان خرید یک توالت سایز-کودکی که نوپایتان بتواند به تنهایی رویش برود و نسبت به نشستن بر توالت به اندازه-طبیعی احساس امنیت بیشتری به او می دهد، را توصیه می کنند. (بسیاری از نوپایان از افتادن در توالت می ترسند، و دلهره شان می تواند در آموزش استفاده از توالت اختلال ایجاد کند.)

به کودکتان کمک کنید با توالت احساس راحتی داشته باشد

بگذارید کودکتان به ایده استفاده از توالت عادت کند. با اینکار شروع کنید که به او اجازه دهید بفهمد صندلی توالتی شخصا برای اوست. شما می توانید آن را، با نوشتن اسم او بر رویش، یا اجازه دادن به او برای تزئین کردن آن با برچسب ها، شخصی کنید. سپس او را مجاب کنید با لباس روی آن بنشیند.

با یک لباس زیرِ باحال ایجاد انگیزه کنید

پسرتان را با بردن به یک سفر ویژه، بر روی فواید آموزش چگونه توالت رفتن ، متمرکز کنید: خرید لباس زیر. به او اجازه دهید هرنوعی را که می خواهد انتخاب کند (ابرقهرمان ها یا قطارها، کوتاه یا پادار، هرطور که دوست دارد).

پیروزی ها را جشن بگیرید

پسر شما بدون شک تعدادی ادرار اتفاقی خواهد داشت، اما سرانجام از عمل فرستادن چیزی درون توالت لذت خواهد برد. این لحظه را با هیاهو و شلوغ کاری جشن بگیرید. این ایده را که او به مرحله مهمی دست یافته است، با دادن امتیاز “بچه های بزرگتر” به او، مثل تماشا کردن یک ویدئو جدید یا گرفتن یک قصه اضافی زمان خواب، تقویت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رشد کودک یک ماهه تا کودک سه می توانید به سایت بهداشت و سلامت نسخه مراجعه کنید.