سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلامت

عمل لاغری بای پس معده

جهت آشنایی با عمل لاغری بای پس معده با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

عمل لاغری بای پس معده

عمل لاغری بای پس معده امروزه یکی از جراحی هایی است که برای کاهش وزن انجام میشود در این عمل قسمتی از معده شما برداشته میشود. اما کسانی که عمل لاغری بای پس معده را انجام میدهند باید رژیم غذایی خاصی را داشته باشند.

بیشتر بدانیم :

نقش رژیم غذایی در بای پس معده

قبل از انجام جراحی بای پس معده، ابتدا باید شرایط جراحی را داشته باشید و خطرات و مزایای آن را درک کنید. بزرگسالان واجد شرایط این جراحی معمولاً بیش از 45 کیلو اضافه وزن داشته باشند و یا شاخص توده بدنی (BMI) آنها بیش از 35 باشد.

اگر BMI شما بین 30 تا 35 باشد، سلامتی شما به دلیل وزن زیاد شما در معرض خطر باشد و ایجاد تغییر در سبک زندگی منجر به کاهش وزن نشده است، طبق انجمن جراحی متابولیک و باریاتریک آمریکا (ASMBS)، ممکن است واجد شرایط باشید.

برای اینکه یک کاندیدای مناسب برای عمل لاغری بای پس معده باشید، باید از قبل آماده این عمل شوید و بتوانید رژیم و عادات غذایی خود را تغییر دهید. داشتن عادات غذایی جدید می توانند این اطمینان را برای شما حاصل کنند که جراحی دارای اثرات مثبت و مادام العمری است.

قبل از عمل لاغری بای پس معده رژیم بگیرید

کاهش وزن قبل از جراحی به کاهش میزان چربی در کبد و شکم شما کمک می کند . این ممکن است به شما کمک  کند تا بتوانید عمل لاپاراسکوپی را انجام دهید تا جراحی باز. جراحی لاپاراسکوپی کمتر تهاجمی است، به زمان ریکاوری بسیار کمتری نیاز دارد و برای بدن شما راحت تر است.

کاهش وزن قبل از جراحی علاوه بر ایمنی شما در طول عمل، به شما کمک می کند تا روش جدیدی برای غذا خوردن بعد از عمل یاد بگیرید. برنامه غذایی دقیق شما و هدف از کاهش وزن قبل از عمل توسط ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی و احتمالاً با کمک یک متخصص تغذیه تعیین می شود.

برنامه غذایی شما ممکن است به محض عمل شروع شود. اگر کاهش وزن کافی اتفاق نیفتد، ممکن است روش به تعویق بیفتد یا لغو شود. به همین دلیل، باید برنامه غذایی را هر چه زودتر شروع کنید.

قبل عمل لاغری بای پس معده چی بخورم

رژیم غذایی قبل از عمل لاغری بای پس معده تا حد زیادی شامل ژله های پروتئینی و سایر غذاهای پر پروتئین و کم کالری است که هضم آن آسان است. پروتئین به تقویت و محافظت از بافت عضلانی کمک می کند. پروتئین می تواند به بدن شما کمک کند تا به جای عضله برای سوخت، چربی بسوزاند. پروتئین همچنین به قدرت بدن شما کمک می کند، که می تواند بهبودی را تسریع کند.

برای کسی اطلاعات بیشتر بهتر است با یک متخصص جراحی لاغری مشورت کنید.