سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلامت

مراقبت از پوست کودک: نکات ساده برای سالم نگه داشتن پوست کودک

سن : کودک یک ماهه تا کودک یک ساله

هیچ چیزی مثل پوست نوزاد ظریف و نرم نیست و هیچ چیز مثل نوزاد بدخلق اذیت شده با جوش پوشک یا مشکل پوستی دیگر قابل مقایسه نیست. در حالیکه نوزاد شما سالم است, ممکن است پوست او سالم نباشد. بچه های زیادی محتمل تحریک پوستی در ماه اول بعد از زایمان هستند. در اینجا توضیح داده شده است که چطور مراقب مشکلات پوستی کودک باشیم و آنها را درمان کنیم.

خبر خوب درباره جوش های نوزاد شما: بیشتر آنها آسیبی ایجاد نمی کنند و به خودی خود از بین می روند. در حالیکه مراقبت از پوست نوزاد ممکن است پیچیده به نظر برسد, تمام چیزی که واقعا باید بدانید سه مسئله ساده است: چه شرایطی را می توانید در خانه درمان کنید؟ کدام مورد نیاز به درمان پزشکی دارد؟ چطور می توانید مانع از این شوید که کودک مشکلات پوستی را تجربه کند؟

اگر پوست کودک شما دور ناحیه پوشک قرمز شده است, شما با جوش پوشک سرو کار دارید. بیشتر جوش های پوشک به خاطر ناراحتی پوست ناشی از پوشکی که سفت بسته شده است, پوشکی که ساعت ها خیس مانده است یا برند خاصی از پوشک, شوینده یا پودر بچه اتفاق می افتد. با باز نگه داشتن ناحیه پوشک برای حداکثر زمان ممکن, تعویض پوشک کودک به محض اینکه خیس شد, شستن با پارچه گرم, و استفاده از کرم زینک اکسید از این مسئله اجتناب کنید.

آکنه نوزادان یک آکنه واقعی مثل آکنه ای که نوجوانان به آن مبتلا می شوند نیست. در واقع تحقیقات اخیر پیشنهاد می کند که آکنه ها این ممکن است مرتبط با مخمر باشد نه تولید روغن. جوش ها روی بینی نوزاد و گونه های او معمولا به خودی خود در چند هفته از بین می رود. بنابراین نیازی نیست که آکنه نوزاد را درمان کنید یا از لوسیون استفاده کنید.

بسیاری از کودکان علامت ماه گرفتگی مادرزادی دارند- بیش از یک نوزاد در ده تا. خالهای مادرزادی, حیطه های بی رنگ شده ی پوست, ارثی نیستند. ممکن است زمانی که نوزاد به دنیا می آید وجود داشته باشند یا ممکن است چند ماه بعد ظاهر شوند. عموما علائم ماه گرفتگی باعث نگرانی نیستند و نیازی به درمان ندارند. اما اگر علامت ماه گرفتگی کودکتان شما را نگران کرده است, با متخصص کودکان صحبت کنید.

شما احتمالا نباید نگران این باشید که نوزاد شما پوست خشکی دارد خشکی اغلب در مورد نوزادانی که کمی دیر به دنیا آمده اند اتفاق می افتد. پوست زیری کاملا سالم, نرم و مرطوب است. اگر پوست خشک نوزاد باقی ماند, با متخصص کودکان صحبت کنید.

بیشتر بخوانید :

کودک هشت ماهه

کودک ده ماهه