سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلامت

7 تا از مزایای ارتودنسی دندان برای کودکان

قبل از اینکه فواید ارتودنسی دندان در بزرگسالان را بررسی کنیم ابتدا اجازه دهید تا مزایای ارتودنسی را ابتدا در کودکان، نوجوانان و جوانان بررسی کنیم. 8 تا از مهم ترین مزایای این درمان برای این اقشار عبارتند از:

1. جلوگیری از کج درآمدن دندان ها در آینده

این امر به تعیین پیش آگهی بهتر در خصوص نحوه شکل گیری دندان های دائمی کودکان کمک می کند. یک درمان زودرس و اولیه ارتودنسی (مرحله اول ارتودنسی دو مرحله ایی) باعث می شود دندان های دائمی به درستی تراز شوند و سلامت دهانی مناسبی را برای کودکان ایجاد کنیم

2. جلوگیری از بروز آسیب به الگوی رشد طبیعی فک

برخی از عادات مضر در کودکان وچک باعث می شود که الگوی طبیعی رشد فک به هم خورده و مشکلات ارتودنسی ایجاد شود. برخی از این عادات مانند مکیدن انگشت شست یا  ریفلاکس بلع اشتباه می توانند باعث شکل گیری معضلات رشد در فک ها شوند. برای جلوگیری از آسیب رسیدن به فک و دندان ها باید ارتودنسی ثابت یا متحرک انجام داد و از تعداد بیشتری فواید ارتودنسی دندان بهره مند شد.

3. درمان انواع مال اکلوژن ها

از فواید و مزایای ارتودنسی دندان می توان به برطرف کردن مشکلاتی از قبیل اوربایت، کراس بایت، و آندربایت اشاره کرد که باعث درد و اختلال در عملکرد فک می شود. درمان زودرس ارتودنسی باعث اصلاح رشد فک ها و اکستروژن زودرس دندان ها می شود که به حل زود هنگام این مشکلات کمک می کند.

4. کمک به هدایت رشد فک

انواع ارتودنسی دندان شامل ارتودنسی متحرک، نامرئی و ثابت رشد فک را درآمدن دندان های دائمی در حال جوانه زدن آن ها هدایت می کند. از آنجا که فک کودکان نرم است و به راحتی قابل تغییر وضعیت است، متخصص ارتودنسی کودکان به راحتی با ابزار مختلف رشد فکر ا هدایت کرده تا دندان های دائمی بدون دردسر از لثه بیرون بزنند.

5. به وسیع شدن کام دهان کمک می کند

از دیگر فواید ارتودنسی دندان کمک به وسیع کردن سقف دهان است. برخی از کودکان فک کوچکی دارند و اگر دندان های دائمی در بیایند به راحتی در همان ابتدا کج می شوند. اما یک متخصص ارتودنسی خوب با کمک پالاتال اکسپندرها کاری می کند که سقف دهان وسیع شده و دندان ها به خوبی در بیایند.

6. کاهش خطر وارد شدن آسیب به دندان های دائمی بیرون آمده

مزایای ارتودنسی دندان خطر آسیب رسیدن به دندان های بیرون زده را کاهش می دهد. بریس ارتودنسی برای بچه ها و درمان های زودرس با تراز کردن صحیح دندان های بیرون زده، احتمال آسیب دیدن دندان ها را کاهش می دهد.

7. هزینه ارتودنسی در آینده را کاهش می دهد

ارتودنسی یکی از گرانقیمت ترین پروسه های دندانپزشکی است. اما اگر در سال های اولیه زندگی رو به این درمان بیاوریم هزینه ارتودنسی در آینده به شدت کاهش میابد. بنابراین لازم است که در کودکی حتما به یک متخصص ارتودنسی خوب مراجعه شود.

رفرنس : http://www.orthodoctor.ir/