سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلامت

ارتودنسی و عمل بینی

آیا شما هم دوست دارید بدایند که می شود در زمان عمل بینی هم ارتودنسی نمود؟ برای پاسخ به این پرسش با ما همراه باشید تا از ارتودنسی و عمل بینی با هم بیشتر بدانید…

تعریف کوتاهی از ارتودنسی

ارتودنسی دو نوع است. ارتودنسی ثابت و متحرک.ارتودنسی از براکت ها و کش و سیم تشکیل شده است.ارتودنسی به اجزایی که به صورت نگینی هستند و به هم متصل اند گفته می شود و به این نگین ها براکت گفته می شود.

ارتودنسی و عمل بینی

یکی از شایع ترین عمل های زیبایی در ایران، عمل بینی است. این نوع عمل یکی از شایع ترین عمل ها می باشد و برای برطرف کردن  مشکلات مختلف بینی به کار می‌رود. همچنین باعث بهبود یافتن چهره فرد می شود.یکی از شایع ترین سوالاتی که در دوران عمل زیبایی بینی پرسیده می شود این است که آیا می شود در دوران عمل بینی ارتودنسی هم انجام داد؟(با ما همراه باشید)

آیا در درمان، ارتودنسی اولویت دارد یا عمل بینی؟

عمل بینی در دو موقعیت انجام می شود.موقعیت اول برای کسانی است که بینی آن ها دچار شکستگی یا انحراف شده است.مورد دوم برای کسانی است که از بینی خود راضی نیستند و برای زیبایی بینی شان از عمل بینی استفاده می کنند.

توصیه ما به شما درمورد اولویت در درمان ارتودنسی و عمل بینی این است که، اگر شما در موقعیت اول قرار دارید حتما باید اول عمل بینی خود را انجام دهید چون در اولویت قرار دارد؛ اما اگر در موقعیت دوم قرار دارید اول باید ارتودنسی خود را انجام دهید و بعد از آن عمل بینی خود را شروع کنید.

حتما بخوانید :

 

 

 

آیا می توان ارتودنسی و عمل بینی را هم زمان انجام داد؟

یکی از رایج ترین و بیشترین سوالاتی که پرسیده می شود این است که آیا می توانیم ارتودنسی و عمل بینی را همزمان انجام دهیم؟در طول مدت زمانی که شما از ارتودنسی استفاده می کنید، لب های شما حالت و شکل می گیرد. برای انجام دادن عمل بینی هم، دکتر ها بعد از معاینه بینی تان به لب هایتان دقت می کنند. ارتودنسی هم وقتی که دندان ها باعث حرکت دندان های شود، قابلیت این را دارد که بر روی فرم لب ها تاثیر بگذارد. به همین دلیل بهتر است که بیمار بعد از آن که موقعیت لب ها و فکش تنظیم و تثبیت شد  عمل های زیبایی خود را انجام دهد.

چرا انجام ارتودنسی قبل از عمل زیبایی بینی باعث صرفه جویی در هزینه می شود؟

شما در واقع با هزینه ی کم ارتودنسی، یک لبخند زیبا و سالم خواهید داشت و بعد آن فقط یک بار عمل زیبایی بینی را انجام می‌دهید؛ ولی اگر عمل زیبایی بینی را جلوتر و قبل از درمان ارتودنسی انجام دهید، شما در آخر به یک عمل روژین و یا ترمیم عمل بینی هم نیاز پیدا می کنید که دوباره برای آن باید هزینه ای جداگانه پرداخت کنید.

 

منبع : مجله دانستنی های ارتودنسی دندان