سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلامت

دندانپزشک کودکان چه خدماتی را ارائه می دهد؟

1- روکش‌های استیل ضد زنگ

روکش‌های استیل ضد زنگ به منظور بازسازی دندان‌هایی که پوسیدگی شدید دارند و نیز برای نگه داشتن پُرکردگی‌های سفید رنگ دندان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر پوسیدگی‌ دندان‌های قسمت عقب دهان درمان نشود، ممکن است آسیب‌های شدیدی به مینا، عاج و حتی عصب (مغز) این دندان‌ها وارد شود. در چنین مواردی دندان‌های آسیب‌دیده را نمی‌توان با مواد همرنگ دندان پُر کرد، بلکه باید حتماً از روکش‌هایی از جنس استیل ضد زنگ برای بازسازی و ترمیم آن‌ها استفاده کرد. این روکش‌های نقره‌ای رنگ که مطابق با شکل دندان کودک ساخته می‌شود، بر روی دندان‌های شیری کودک چسبانده می‌شود تا از آسیب‌دیدگی بیشتر این دندان‌ها جلوگیری کند تا زمان طبیعی افتادن آنها فرا برسد.

2- پر کردن با مواد همرنگ دندان

از روش پر کردن با مواد همرنگ دندان برایترمیم دندانهای جلو یا عقب دهان و یا هر قسمتی که از نظر زیبایی ظاهری اهمیت داشته باشد، استفاده می‌شود. کامپوزیت‌ دندان نیز برای ترمیم دندان‌های شکسته یا قسمت‌های پوسیده دندان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. رنگ مواد کامپوزیتی به گونه‌ای تنظیم می‌شود که حداکثر نزدیکی را با رنگ طبیعی دندان‌ها داشته باشد.

3-درمان ارتودنسی پیشگیری

برای بررسی وضعیت رشد دهان و دندان کودک شما هیچ گاه زود نیست. متخصص دندانپزشک کودکان می‌تواند هر گونه مشکل یا ناهنجاری از قبیل شلوغی، بی‌نظمی یا کجی دندان‌ها و یا مشکلات فک را خیلی زود تشخیص بدهد و درمان‌ها و مداخلات لازم را برای هدایت دندان‌ها در همان زمان در آمدن و رشد اولیه آن‌ها انجام دهد. ارتودنسی پیشگیری می‌تواند از بروز مشکلات شدیدتر و نیاز به استفاده از درمان‌های پیچیده‌تر در آینده جلوگیری کند.

حتما بخوانید : دندانپزشکی بارداری

4- کشیدن دندان

کشیدن دندان فقط به عنوان آخرین گزینه در مواردی که شدت آسیب‌دیدگی دندان خیلی زیاد باشد، استفاده می‌شود. اگر یکی از دندان‌های آسیاب شیری کودک کشیده شود، در جای خالی آن یک نگهدارنده قرار داده می‌شود.

5- عصب‌کشی    

عصب‌کشی دندان روشی برای درمان عفونت اعصاب و رگ‌های خونی در مغز دندان است. این عمل معمولاً به دو دلیل برای کودکان لازم می‌شود: یکی به خاطر پوسیدگی شدید دندان (خرابی دندان) و دیگری به خاطر مصدومیت یا شکستگی دندان‌ها.

6-کشیدن دندان

کشیدن دندان فقط به عنوان آخرین گزینه در مواردی که شدت آسیب‌دیدگی دندان خیلی زیاد باشد، استفاده می‌شود. اگر یکی از دندان‌های آسیاب شیری کودک کشیده شود، در جای خالی آن یک نگهدارنده قرار داده می‌شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون دندانپزشکی کودکان اینجا کلیک کنید.

منبع : کلینیک دندانپزشکی جنت آباد