سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلامت

هزینه ایمپلنت دندان به چه عواملی بستگی دارد


قیمت و هزینه ایمپلنت دندان بستگی به شرایط دندانی فرد دارد و با مشاوره و ویزیت به دندانپزشک معالج این قیمت محاسبه خواهد شد. مخارج دندانپزشکی، موقعیت جغرافیایی و وضعیت دندان های بیمار همه در هزینه ایمپلنت محاسبه می شوند.
عوامل دیگری هم در تعیین قیمت ایمپلنت دندان وجود دارند. مثلا در برخی موارد استخوان بیمار تحلیل رفته است یا بیمار پوکی استخوان دارد ، در این مواقع نیاز به پیوند استخوان می باشد که به هزینه نهایی اضافه خواهد شد.

نقش بیمه در هزینه کاشت دندان
پوشش بیمه از عواملی است که می‌تواند باعث کاهش هزینه ‌های درمانی شود. با این حال هم اکنون پوشش بیمه در درمان ‌های دندانپزشکی زیبایی بسیار محدود است و ممکن است این مورد به نوع بیمه بستگی داشته باشد و لازم است با بیمه گذار خود مشورت کنید.

تفاوت ایمپلنت دندان ارزان قیمت و ایمپلنت گران
در بازار چندین برند ایمپلنت دندانی با قیمت های متفاوت وجود دارد و اما ممکن است که همیشه گران ترین ایمپلنت، مناسبترین گزینه برای شما نباشد. به خاطر داشته باشید قیمت ایمپلنت و کشور تولید کننده معیار های خوبی برای انتخاب ایمپلنت نمی باشند.

انتخاب نوع ایمپلنت دندان به چندین عامل بستگی دارد مثل : رایج بودن استفاده از آن سیستم ایمپلنت ، در دسترس بودن قطعات ایمپلنت ، قیمت مناسب ایمپلنت، راحتی مراحل جراحی و پروتزی ، بیشتر بودن قطعات پروتزی و…
ایمپلنت هایی که استفاده می شوند اکثرا از جنس تیتانیوم هستند و تفاوت برند های مختلف ایمپلنت دندان در، کشور سازنده ایمپلنت دندان ، طراحی محل اتصال اباتمنت به فیکسچر ، قطعات پروتزی و…می باشد.

ایمپلنت دندانی که تحقیقات علمی بیشتری روی آن انجام شده و نتایج مثبتی در دراز مدت دارد , جزء ایمپلنت های قابل اعتماد می باشد . با توجه به اینکه متخصص ایمپلنت بیشتر در مورد بازار ایمپلنت اطلاعات دارد ، انتخاب ایمپلنت را به دندانپزشک متخصص ایمپلنت بسپارید.

قیمت ایمپلنت در سال 1400 در کلینک دندانپزشکی
قیمت ایمپلنت آمریکایی مانند زیمر و بایو بین 5 تا 7 میلیون تومان متغییر است. ایمپلنت هایی که در کشور های اروپایی ساخته می شوند بسیار باکیفیت هستند و به طور میانگین هزینه ای بین 5 تا 10 میلیون تومان به ازای هر واحد دارند

بیشتر بخوانید :