سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلامت

آیا ارتودنسی قیمت های مختلفی دارد؟

قیمت ارتودنسی بسته به نوع ارتودنسی، میزان پیچیدگی درمان و… ممکن است متفاوت باشد. به عنوان مثال هزینه ارتودنسی لینگوال بسیار بیشتر از ارتودنسی سرامیکی است. پس ابتدا به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید تا نوع ارتودنسی که باید شما انجام دهید را مشخص کنند تا هزینه درمان مشخص شود.

هزینه ی ارتودنسی تحت تاثیر چه عواملی است؟

هزینه ارتودنسی به عوامل متعددی؛ از جمله نوع درمان، مدت زمان، مهارت دندانپزشک، ساختار فک، جنس لثه و… بستگی دارد.

هزینه و قیمت ارتودنسی نامرئی

هزینه ارتودنسی نامرئی بستگی به میزان مشکل و نوع ارتودنسی دندان دارد. در صورتیکه درمان ‌های مرحله اول با پلاک ‌های متحرک انجام شود، هزینه و قیمت ارتودنسی دندان کمتر خواهد بود، البته بسته به شدت مشکل و تعداد پلاک‌های مورد استفاده هزینه ارتودنسی متفاوت خواهد بود. هزینه در بیمارانی که نیاز به درمان ارتودنسی نامرئی دارند هزینه ارتودنسی نامرئی دندان چون در دو مرحله قبل و بعد از درمان انجام می‌شود بیشتر خواهد بود و هزینه درمان جراحی که ممکن است توسط جراح فک و صورت انجام می‌شود، جدا از هزینه و قیمت ارتودنسی نامرئی خواهد بود.

بیشتر بخوانید : ارتودنسی متحرک چیست ؟

هزینه ی ارتودنسی ثابت چقدر است؟

ارتودنسی ثابت از رایج‎ترین روش‎های درمانی است، این شیوه درمانی بسیار مناسب آن دسته از افرادی است که دارای ناهنجاری‎های شدید دندان هستند. در طی درمان ابزاری‎های ارتودنسی روی دندان قرار خواهند گرفت. در این روش ممکن است از بریس‎های سرامیکی، فلزی و یا دیمون استفاده شود. بریس‎های فلزی از مقرون ‎به ‎صرفه ‎ترین انواع آن است، در این روش نمی‎توان ابزارهای درمانی را از دهان خارج کرد.

هزینه ارتودنسی تک دندان

هزینه ارتودنسی تک دندان نیز مانند ارتودنسی دندان از فاکتورهای مختلفی تاثیر می‌پذیرد. هزینه ارتودنسی تک دندان بسته به این که چه روشی از طرف متخصص برای درمان تشخیص داده شود، طول درمان، سابقه متخصص ارتودنسی و حتی شهری که در آن زندگی می‌کنید متفاوت خواهد بود؛ بنابراین به صورت کلی نمی‌توان رقمی را برای قیمت و هزینه ارتودنسی تک دندان ذکر کرد.

منبع