سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلامت

چگونه میتوان خط و خش روی طلا را از بین برد؟

از آنجا که طلا فلز نرمی است، به‌راحتی خراشیده می‌شود. بنابراین، بزرگ‌ترین نگرانی در استفاده بعد از خرید طلا است ، خط‌ و خش‌هایی است که روی آن‌ها می‌افتد. به‌همین خاطر بد نیست با چند راهکار پولیش کردن طلا و جواهر آشنا شوید تا در صورت بروز مشکل، سریعاً آن را برطرف کنید.

– از بین بردن خط و خش طلا در خانه با دستمال پولیش

یکی از آسان‌ترین روش‌های پرداخت طلا در خانه استفاده از پارچه‌های مخصوص جلا دادن است که در بیشتر فروشگاه‌های مربوط به وسایل طلاسازی به فروش می‌رسد. البته این پارچه‌ها برای برطرف کردن خراش‌های سطحی و کم‌عمق کاربرد دارند. برای از بین بردن خراشیدگی عمیق، حتماً باید به‌سراغ متخصصان این کار بروید.

پیش از استفاده از پارچه‌ی پولیش طلا، مطمئن شوید که طلای شما کاملا تمیز است. برای این‌منظور، بهتر است از یک دستمال نرم استفاده کنید. دستمال را درون محلول آب‌وصابون نم‌دار کنید و سپس طلای خود را با آن تمیز کنید. پس از تمیز و خشک کردن طلا، با دستمال مخصوص پولیش آن را جلا دهید و برق بیندازید. فقط مراقب باشید که این دستمال را روی سنگ جواهر نکشید زیرا سبب آسیب دیدن آن می‌شود.

بیشتر بخوانید :

– از بین بردن خط و خش طلا در خانه با آب جوش

اول از همه بگوئیم که این روش فقط برای طلا مناسب است و به هیچ عنوان برای پولیش کردن جواهرات از آب جوش استفاده نکنید. چون دمای زیاد آب به سنگ‌های قیمتی آسیب می‌رساند و موجب شکستن یا ترک برداشتن آنها می‌شود. برای این کار فقط کافی است یک قابلمه مسی یا استیل را تا نصفه آب کنید. آن را روی اجاق‌گاز و شعله‌ی متوسط بگذارید. مقدار کمی مایع ظرفشویی درون قابلمه بریزید و هم بزنید. سپس، قطعه‌های طلا را طوری در کف ظرف بچینید که هیچ برخوردی با یکدیگر نداشته باشند. اجازه دهید آب به جوش بیاید و قل بخورد. این کار باعث می‌شود تا مواد اضافی و چربی‌های روی طلا زدوده شوند. سپس دوباره آنها را زیر آب جوش دیگری بگیرید تا چربی‌های باقیمانده به طور کامل از سطح طلا شسته شوند.

– پاک کردن خراشیدگی طلا به روش حرفه‌ای

وقتی عمق خراش‌ها زیاد است آن را به متخصص تعمیرات طلا بسپارید. در واقع برای رفع خط وخش طلا بهتر است به کارگاه‌های طلاسازی مراجعه کنید‌. چون افراد متخصص، وسایل و ابزار مخصوصی برای پرداخت کردن و جلا دادن طلا دارند که نتیجه‌ی بسیار بهتری از دستمال پولیش خواهد داشت. آنها ابتدا طلا را با یک د‌ستگاه چرخان که فرچه‌ای نمد‌ی د‌ارد‌، پرد‌اخت می‌کنند. د‌ر این مرحله یک لایه‌ی نازک از سطح طلا برد‌اشته می‌شود‌ تا خط وخش‌ها از بین برود‌. به همین خاطر است که وزن طلا پس از پولش‌کردن کاهش می‌یابد. بعد از این مرحله هم نوبت به آبکاری طلا می‌رسد‌ تا طلا مثل روز اول براق و سالم و درخشان شود.

منبع : طلا فروشی آنلاین کیش طلا