سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلامت

ارتو ونیر چیست؟

ارتو ونیر ترکیبی از درمان ارتودنسی سریع و کوتاه مدت ( 3 تا 6 ) ماه و کامپوزیت دندان است.

ارتودنسی

مهمترین عیب ارتودنسی دندان  زمان طولانی درمان میباشد زیرا بسیاری از بیماران تمایل به داشتن براکتها و سیمهای ارتودنسی برای مدت طولانی ( 2 تا 5 سال) را ندارند.

ارتوونیر چیست و چرا؟

ارتو ونیر ابتکاری است با ترکیبی از درمان ارتودنسی سریع و کوتاه مدت با ونیر کامپوزیت ، لبخندی منحصر به فرد و استاندارد برای بیماران ایجاد میکند.

هدف ما انجام بهترین درمانها با بهترین تکنیکهاست، در مورد درمانهای کامپوزیت دندان یا لمینت دندان باید توجه داشته باشیم ما نمیتوانیم هر بهم ریختگی دندانی (کرادینگ) را با کامپوزیت دندان و با لمینت دندان صاف کنیم ، استاندارد این است که فقط بهم ریختگی های خفیف دندانی کیس کامپوزیت دندان یا لمینت دندان هستند ، متاسفانه مشاهده میکنیم که بهم ریختگیهای شدید نیز با لمینت دندان یا کامپوزیت دندان بدون ارتودنسی درمان شده اند که در آینده صدمات جبران ناپذیری را به دندانها و بافت لثه وارد میکند.

قابل ذکر هست که درمان استاندارد در بهم ریختگی های متوسط تا شدید دندانی درمان ارتو ونیر میباشد. ارتو ونیر به این صورت است که ابتدا یک ارتودنسی کوتاه مدت و سریع به مدت 3 تا 6 ماه با توجه به شدت بهم ریختگی دندانی و وضعیت لثه و استخوان فک بیمار انجام میشود و وقتی که دندانها صاف و قوس فک اصلاح شد به منظور فیکس شدن دندانها درمان کامپوزیت دندان هم انجام میشود و یک نتیجه فوق العاده حاصل میگردد.

بیشتر بخوانید : ارتودنسی یا کامپوزیت

چه کسانی کاندید ارتوونیر هستند؟

بیمارانی که بهم ریختگی متوسط تا شدید دندانی دارند

بیمارانی که تمایل به درمان ارتودنسی به دلیل طولانی بودن درمان 2 تا 5 سال ندارند

بیمارانی که علاوه بر صاف شدن دندانها دوست دارند رنگ و شکل دندانهایشان نیز اصلاح شود

بیمارانی که دوست ندارند دندانهایشان تراش بخورد و یا با حجم زیاد کامپوزیت ونیر یا لمینت دندان صاف شوند

درمان ارتو ونیر چه مدت طول میکشد؟

به طور متوسط درمان ارتو ونیر بین 3 تا 6 ماه زمان میبرد و بعد از این مدت ونیر کامپوزیت در یک جلسه و یک روز انجام میشود.

بیشتر بخوانید : قیمت ارتودنسی چه قدر است ؟