سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلامت

اهمیت تمیز کردن طلا

پس از خرید طلا با گذشت زمان در کنار محصولاتی مانند عطر، مواد بهداشتی و همچنین عرق بدن، درخشش خود را از دست می‌دهد. استفاده‌ی مداوم از قطعات طلا هم باعث کدر شدن و سایش آنها می‌شود. بنابراین لازم است حتما هر چند وقت یک بار تمیز شود تا دوباره درخشش خود را به دست بیاورد.

اینکه برخی از طلاها سیاه می‌شوند به خاطر وجود فلزات دیگر است. به جز طلای خالص موجود در جواهرات، بقیه آلیاژها با اکسیژن هوا، سولفور و رطوبت وارد واکنش شیمیایی می‌شوند و این باعث می‌شود تا طلای شما بعد از مدتی سیاه و کدر شود. طلای 24 عیار که همان طلای خالص است، بسیار نرم است و نمی‌توان به راحتی از آن مصنوعات ساخت. به همین خاطر، طلای 24 عیار را با فلزات ارزشمند دیگری همچون مس و نقره ترکیب می‌کنند تا به سفتی موردنظر برسد تا بتوان از آن جواهر یا هر مصنوعی از جنس طلا ساخت.

بیشتر بخوانید :

یعنی در واقع سیاه شدن و کدر شدن مصنوعات طلا به خاطر این نیست که طلای آنها اصل نیست، بلکه به خاطر وجود مقدار زیادی فلزات دیگر غیر از طلا در آنهاست. هر چه عیار طلایی که می‌خرید بالاتر باشد، امکان سیاه شدن آن کمتر خواهد بود. اگر فلز مس به کار رفته در ساخت طلا، کیفیت پایینی داشته باشد یا درصد مس بیشتر از نقره باشد، احتمال اینکه طلا سیاه شود زیاد است. این امر در فصل‌های گرم سال بیشتر مشاهده می‌شود. چون بدن انسان عرق می‌کند و نمک موجود در آن با مس موجود در طلا واکنش نشان می‌دهد و رد سیاه یا سبز از خود بر جا می‌گذارد.

منبع : طلا فروشی انلاین کیش طلا