سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلامت

محدود زمانی رشد اجتماعی کودک شما

نوزادان  از لحظه ای که به دنیا می آیند به افراد دیگر واکنش نشان می دهند. قبل از اینکه روابط حقیقی ایجاد کنند و یا شمارا بوسیده و بگویند ” دوستت دارم ، چیز های زیادی هست که باید یاد بگیرند . اینها مراحلی هستند که کودکان طی می کنند .

نوزاد

تولد تا سه ماهگی : ارتباط چشمی بر قرار می کند بغ بغو می کند صورتش را رو به شما بر می گرداند ممکن است برخی از حالات شما را تقلید کند

کودک 3 ماهه   تا زمانی که کودک 6 ماهه می شود : لبخند زده و به اسمش واکنش نشان می دهد . از ارتباط با افراد جدید خوشحال شده واز بازی لذت می برد دارد یاد می گیرد  که موجودی جداگانه است .

 زنگ خطر: اگر به نظر کودکتان علاقه ایی به ارتباط  با دیگران ندارد ، با دکترش در میان بگذارید.

کودک 6 ماهه تا زملنی که کودک 9 ماهه  می شود: اکنون افراد آشنا را ترجیح می دهد و ممکن است اولین علائم اضطراب جدایی را نشان دهد . (دوست ندارد از شما جدا شود )ممکن است با نگاه کردن ،چنگ زدن یا غلط زدن به سمت کودکی دیگر به وی علاقه نشان دهد.

کودک ده ماهه تا زمانی که کودک یک ساله می شود : از بازی نزدیک دیگر  کودکان  لذت می برد اما هنوز با آنها بازی نمی کند تماشای دیگر کودکان را دوست داشته و حرکاتش را تقلید می کند . اضطراب جدایی ممکن است تشدید یابد .

کودک نوپا

کودک سیزده ماهه تا زمانی که کودک هجده ماهه می شود: شروع  به صحبت  می کند ، که به پیشرفت روابط کمک می کند . به بازی در کنار دیگر کودکان ادامه می دهد که موازی نامیده می شود ،اضطراب جدایی در حداکثر خود قراردارد.

کودک نوزده ماهه تا زمانی که کودک دو ساله می شود : با بغل و بوس ، عاطفه نشان می دهد گرچه برخی از کودکان خیلی راحت نیستند ( و برخی از آنها که کاملا مهربانند مرحله کناره گیری را طی می کنند ) ممکن است از ارتباط با بزرگسالان نا آشنا خجالت می کشند . شروع به ارتباط با دیگرکودکان برای بازی کرده ، اما هنوز در اشتراک گذاری و تقسیم عملکرد خوبی ندارد.