سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلامت

بازی با نوزاد در کف اتاق

سن:کودک یک ماهه تا زمانی که کودک شش ماهه می شود

تاثیر: رشد مهارتهای حرکتی – تکامل

کودکان آشفته اغلب مبتلا به اگزما، جوش های پوستی ، یبوست ، اسهال ، عفونت های مکرر گوش ، التهاب لوزه یا عفونت های تنفسی میباشند. از پزشک متخصص در این زمینه راهنمایی بخواهید. این فعالیت ها را برای تقویت عضلات گردن نوزادتان به آرامی و فقط چندبار درست بعد از تعویض کهنه ی کودک درحالیکه کودک به پشت خوابیده انجام دهید. بدون انقباض عضلانی خوب در ناحیه ی گردن رفلکس های غیر ارادی که محرک حرکت اولیه و رشد در نوزاد هستند مانع از حرکت گردن در جهت مناسب خواهند شد.

برای مطالعه بیشتر: رشد کودک هجده ماهه

تمرین هل دادن از 4 هفتگی (در حالت دمر)

نوزادتان را در حالیکه پاهایش خم شده دست شما پشت پاهایش قرار گرفته دمر بخوابانید. او دست شما را فشار می دهد و با شکمش از دست شما دور می شود. این شروع سینه خیز رفتن است. وقتی پاها کمی خم باشند هل دادن بهتر انجام می شود. این کار را به مدت 0/5 تا 1 دقیقه انجام دهید. مدت زمان کم ولی چندین بار در روز بهتر است سینه خیز رفتن یکی از مراحل رشد است که در شکل گیری غلبه طرفی کودک سهم بسزایی دارد و با کشیده شدن بدن کودک به زمین حس لامسه و حس عمقی او را نیز تحریک خواهد کرد لذا در صورتیکه کودکتان مرحله ی سینه خیز را ندارد با این نوع تمارین حتما این حرکت را از او بگیرید.

غلتیدن به پشت و رو

با کودکتان روی تشک بازی کنید. هر چه کودک زودتر بتواند سرش را بچرخاند تعقیب بینایی نیز زودتر شروع می شود. جغجغه وسیله ی بسیار مناسبی برای تحریک چرخش سر می باشد. هدف اصلی تشویق برای بلند کردن سر جهت تقویت عضلات گردن می باشد

این فعالیت ها باعث غلبه بر رفلکس های حیاتی ابتدایی و ایجاد حرکات هوشیار میشوند. خوابیدن روی شکم برای رشد کودک شما در آینده مهم است. در چند هفتگی نوزادتان او را هنگام بیداری برای مدت زمان کوتاهی روی شکم قرار دهید. به تدریج این کار برایش تبدیل به یک بازی دوست داشتنی می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رشو کودک یک ماهه تا کودک دو ساله می توانید به سایت بهداشت و سلامت نسخه مراجعه کنید.