سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلامت

ایمپلنت دندان نیش

ایمپلنت دندان چیست ؟

ایمپلنت دندان تنها روش طبییعی و دائمی می باشد که میتواند ظاهر  ، کارکرد و کیفیت دندان اصلی را برای افراد به همراه داشته باشد و با دوام دائمی خود سلامت دندان شخص را بیمه کند.

ایمپلنت دندان از پیچی به جنس تیتانیوم برای دندان کمک میگیرد که ایمپلنت نام دارد ، ایمپلنت در جهت درمان در داخل استخوان فک کاشته خواهد شد و پس از جوش خوردگی آن تاج دندان بر روی آن قرار میگیرد و دندان فرد به حالت اول و اصلی خود باز میگردد.

ایمپلنت وقتی در داخل استخوان فک درون لثه قرار میگیرد به عنوان ریشه دندان عمل میکند و میتواند به خوبی تاج دندان را بر خود متصل نماید بنابراین کارکردی طبیعی داشته و کاملا متناسب با دندان اصلی عمل میکند.

ایمپلنت دندان نیش به چه صورت است ؟

ایمپلنت دندان نیش نیز بر همین صورت خواهد بود و متخصص پس از معاینه کامل شخص و انجام دادن اقدامات لازم جهت درمان و اقدام برای درمان ابتدا به تزریق بی حسی موضعی ناحیه لثه فرد میپردازد تا شخص هیچ دردی را در حین درمان احساس نکند سپس ناحیه لثه شخص سوراخ شده و ایمپلنت بر آن جایگذاری  خواهد شد که بر درون استخوان فک کاشته میشود در این صورت برخی افراد وقتی مدت زمان افتادن با زمان درمان آن ها فاصله ی زیادی داشته باشند دچار تحلیل استخوان فک شده و فاقد آن می شوند در این صورت باید  درمان پیوند استخوان فک را انجام دهند و  پس از درمان کامل پیوند ، به ادامه  درمان ایمپلنت دندان خود بپردازند .

پس از کاشتن ایمپلنت ، پروتزی را بر آن قرار میدهند تا جابه جایی برای آن تا پایان جوش خوردگی صورت نگیرد ، سپس  پس از جوش خوردگی تاج دندان بر ایمپلنت کاشته شده قرار خواهد گرفت. همانطور که مشخص شد ایمپلنت دندان همچنین ایمپلنت دندان نیش  فرآیند چند مرحله ایی را دارد که چند ماه طول خواهد کشید و معمولا  از زمان شروع تا پایان درمان بین سه الی شش ماه زمان احتیاج می باشد و پس از آن فرد  صاحب دندان هایی با ظاهر و عملکرد طبیعی خواهد شد.

بیشتر بخوانید :

پس از ایمپلنت دندان نیش چه باید کرد ؟

وقتی که درمان ایمپلنت دندان نیش شما  در کلینیکی معتبر با متخصصی حرفه ایی پایان یافت و مراحل به درستی طی شد ، متخصص به تجویز  مسکن برای شما میپردازد تا درد را  در شما کاهش  داده و همچنین از ایجاد عفونت جلوگیری کند همچنین با تجویز مراقبت های لازم بهداشتی و خانگی  شما را در داشتن نتایج عالی کمک کرده و از هرگونه عفونت و مشکل جلوگیری میکند که شما میتوانید در صورت دیدن خونریزی شدید ، درد در دندان و بروز عفونت حتما به کلینیک مراجعه کنید تا علت مشخص شده و درمان و رفع مشکل برای شما عزیزان صورت گیرد.

مراقبت ها نیز بعد از ایمپلنت دندان  به این صورت است که باید دو نوبت در روز مسواک بزنید و هر روز نخ دندان بکشید ، کشیدن سیگار را کنار بگذارید و قبل از درمان و بعد از  درمان ایمپلنت ، الکل را مصرف نکنید و  همچنین بهتر است هر شش ماه یکبار به دندانپزشک مراجعه نمایید تا شرایط دندانی شما را بررسی کرده و هرگونه مشکل را در دندان برای شما برطرف نماید.

حتما بخوانید :

دندانپزشکی بارداری